שרתי גו דדי הותקפו - מיליוני אתרים נפלו

שרתיו של שירות אחסון האתרים הפופולרי נפלו למשך שעות רבות. פעיל אנונימוס לקח אחריות על המתקפה, שנועדה לטענתו לבדוק את רמת האבטחה של האתרים

אנונימוס האקרים
אנונימוס האקרים | צילום: צילום מסך

ריק

שרתיו של שירות אחסון האתרים הפופולרי גו דדי נפלו אתמול למשך שעות רבות, במה שדווח כמתקפת האקרים. פעיל בארגון ההאקרים העולמי אנונימוס לקח אחריות על המתקפה, שהובילה לבעיות גישה למיליוני אתרים המאוחסנים על שרתי החברה.

  

התקלות באתרים המאוחסנים בשרתי גו דדי החלו בשעות הערב, ומאוחר יותר החברה פרסמה בדף הבית הודעה,  

שבה נמסר כי היא מטפלת בתקלות הטכניות שמשפיעות על הלקוחות, ומתייחסת לנושא ברצינות. "כולנו בגו דדי פועלים כדי להשיב לאוויר מהר ככל האפשר את האתרים שנפגעו", נכתב בהודעה. 

 

נכון לעכשיו אתרי השירות שבו לאוויר, ולפני מספר שעות פרסם חשבון הטוויטר הרשמי של גו דדי ציוץ, בו נכתב: "רוב אתרי הלקוחות חזרו לאוויר. אנו עובדים על מספר בעיות אחרונות באתר ובמרכזי השליטה". החברה לא פרסמה כמה אתרים נפגעו מהמתקפה, אולם כתבה כי לא נשקפת סכנה למידע המשתמשים.

 

פעיל אנונימוס המכונה בטוויטר Anonymous Own3r צייץ כי הוא האחראי למתקפה על אתרי השירות, אולם הדגיש כי פעל לבד על מנת "לבחון את רמת האבטחה של השירות". יחד עם זאת, יש הסבורים כי הסיבה למתקפה על גו דדי, שמארח מעל חמישה מיליון אתרים, היא תמיכת האתר בחקיקת SOPA להפסקת הפיראטיות ברשת. חברת אחסון האתרים חוותה בעבר נטישה המונית של לקוחות רק כיוון שהביעה תמיכה בהצעה - אך יש לציין כי תמיכה זו נעלמה חיש מהר בעקבות לחץ המשתמשים.