גוגל על משפט הפטנטים: רוב הטענות אינן נוגעות לאנדרואיד

שוברת שתיקה: גוגל מגיבה על משפט הפטנטים ומנסה להסיט את האש ממערכת ההפעלה שלה. וגם: האם סמסונג עשויה להרוויח מהמשפט?

אנדרואיד 4.0 Ice Cream Sandwich
אנדרואיד 4.0 Ice Cream Sandwich | צילום: צילום מסך

ריק

גוגל שוברת שתיקה: יומיים לאחר נצחונה של אפל במשפט הפטנטים נגד סמסונג, פרסמה אתמול (א') ענקית החיפוש את תגובתה בנושא. בתגובה, שפורסמה באתר TheVerge, מנסה גוגל להסיט את האש ככל האפשר ממערכת ההפעלה שלה אנדרואיד.

 

"בית המשפט לערעורים יבחן את נושא הפרת זכויות היוצרים ואת מידת התקפות של הפטנטים שעליהם נסוב המשפט. רובם אינם קשורים לליבה של מערכת ההפעלה אנדרואיד, ואחדים מהם נבחנים כעת מחדש על ידי משרד הפטנטים האמריקני", כתבה גוגל בתגובתה.

 

בהמשך התגובה נכתב "תעשיית המובייל נעה במהירות וכל השחקנים - כולל החדשים בתעשייה - בונים מכשירים בהתבסס על רעיונות שקיימים מזה עשורים. אנו עובדים עם שותפינו השונים על מנת להביא לצרכן מוצרים חדשניים במחיר משתלם, ואיננו מעוניינים לשנות זאת".

 

סמסונג היא שותפתה הגדולה ביותר של גוגל בתחום החומרה, ובפסק הדין שפורסם בסוף השבוע נקבע כי על החברה הקוריאנית לספוג קנס בשווי 1.05 מיליארד דולר בגין שימוש בפטנטים של אפל שלא כחוק. כיוון שחלק מהנושאים שנידונו במשפט היו פטנטים שנוגעים למערכת ההפעלה אנדרואיד, הפרשה עשויה להוביל לחשש בקרב שותפות אחרות של גוגל. על כן, גוגל מנסה לשדר לשותפותיה כי סמסונג נקלעה למצב באחריותה בלבד. יחד עם זאת, גוגל מודה בתגובה כי רק "רוב" הפטנטים אינם קשורים לאנדרואיד, כך שיתכן שיהיה על גוגל לבצע שינויים במערכת ההפעלה או ששותפותיה האחרות עשויות לעמוד אף הן בסכנת תביעה.

 

אייפון וגלקסי
אייפון וגלקסי | צילום: יחצ, עיבוד תמונה

סמסונג: הפסידה כסף והרוויחה פרסום?

 

על אף שהפסידה מעל מיליארד דולר לאפל, יש הסבורים שענקית האלקטרוניקה דווקא עשויה להרוויח ממשפט הפטנטים. כך סבור אנריקה גוטיירז - מנהל פיתוח בחברת Digithrive מלוס אנג'לס המתמחה בעיצוב ופיתוח לאינטרנט.

 

גוטיירז סבור כי המשפט אולי הסתיים בקנס גדול עבור סמסונג - אך החברה זכתה לפרסום רחב היקף שעשוי להשפיע לטובה על הפופולריות שלה. לדברי גוטיירז, מאז תום המשפט הוא נתקל בארבע קבוצות שונות של אנשים שהגיעו לאותה מסקנה לגבי משפט אפל סמסונג: ששתי החברות הן בעצם אותה חברה.

 

"הם לא מבינים את פרטי המשפט ולא באמת אכפת להם. מה שהם יודעים זה שבמשפט נקבע שסמסונג זהה לאפל", כתב. לדבריו, הצרכנים המבולבלים שמתייחסים לחברות כזהות ומקבלים בחיפוש גוגל הפרשי מחירים גדולים כל כך - בוחרים במוצריה של סמסונג. לדבריו, אחד האנשים שנתקל בהם סיפר לו שפסק הדין גרם לו "לחשוב פעמיים" על סכום הכסף שהוציא על המקבוק שלו, ואחר אמר ששקל להחזיר את האייפד לאחר שגילה את מחירי הטאבלטים של סמסונג ברשת. גוטיירז מסכם כי משפט הפטנטים היה למעשה: "מסע פרסום בשווי מיליארד דולר" עבור סמסונג.

 

עוד בנושא:

ניצחונה של אפל על סמסונג - ואיך הוא ישפיע עליכם