העם רוצה טאבלטים זולים

סקר חדש מראה: השיקולים החשובים ביותר לצרכן בבחירת טאבלט הם היצע האפליקציות והמחיר. בעלי אייפד - המרוצים ביותר

קינדל Fire, טאבלט של אמזון
קינדל Fire, טאבלט של אמזון | צילום: צילום מסך

ריק

השיקולים החשובים ביותר בקרב צרכנים אמריקנים בבחירת טאבלט, הם היצע האפליקציות והמחיר. כך מראה סקר חדש שנערך על ידי חברת comScore.

 

במקום השלישי והרביעי בדירוג השיקולים המשפיעים ביותר, נמצאים שם המותג ומערכת ההפעלה של המכשיר, אחריהם יכולות המולטימדיה שלו ואילו במקום האחרון - המלצות המוכרים בחנות.

 

הסקר נערך בקרב 6,000 בעלי טאבלטים בארה"ב. החוקרים הופתעו לגלות כי הנשאלים ענו בסקר, שלא חשוב להם במיוחד שהטאבלט שירכשו יריץ את אותה מערכת הפעלה הקיימת בסמארטפון שלהם. על פי comScore, מדובר בנתון מעודד עבור חברת מיקרוסופט, שהשיקה לאחרונה את טאבלט Surface. החוקרים אומרים כי על פי הסקר, צרכנים לא יחששו להתנסות בטאבלט גם אם אין ברשותם סמארטפון עם מערכת ההפעלה של מיקרוסופט. 

 

בנוסף לדירוג השיקולים הכללי, החוקרים גילו כי סדר העדיפויות שהעניק הנשאל תלוי בטאבלט שברשותו. החוקרים השוו בין תשובותיהם של בעלי אייפד, בעלי קינדל פייר וצרכנים שברשותם טאבלטים אחרים מבוססי אנדרואיד (שאינם קינדל פייר).

 

הכי מרוצים - בעלי אייפד

 

הסקר גילה הבדלים מעניינים בסדרי העדיפויות בין המשתמשים בטאבלטים השונים. כך לדוגמה, רוב בעלי האייפד טענו כי היצע האפליקציות הוא הדבר החשוב להם ביותר בתהליך הבחירה, לאחר מכן סוג המותג, מערכת ההפעלה ורק אחריהם - נמצא המחיר. לעומתם, בעלי טאבלטים של אנדרואיד שמו את המחיר כשיקול החשוב ביותר, אחריו את היצע האפליקציות ויכולות מולטימדיה. 

 

לבסוף, נשאלו המשתמשים באיזו מידה עם מרוצים מהטאבלט שלהם בסקאלה מ-1 עד 10. בעלי אייפד דירגו את התוצאות הגבוהות ביותר (8.8), אחריהם בעלי קינדל פייר (8.7) ולבסוף הגיעו טאבלטים מבוססי אנדרואיד אחרים (8.2).