האוהדים באולימפיאדה התבקשו לא לצייץ

הוועד האולימפי ביקש מהאוהדים להימנע משליחת הודעות סמס וציוצים לא דחופים, כיוון שהעומס על הרשתות הסלולריות פוגע בסיקור הטלוויזיוני

מושבים ריקים בבריכת השחייה באולימפיאדה
מושבים ריקים בבריכת השחייה באולימפיאדה | צילום: רויטרס

ריק

האזור האולימפי
האזור האולימפי | צילום: סטודיו

הוועד האולימפי ביקש מאוהדי ספורט באולימפיאדת לונדון, להימנע משליחת מסרונים וציוצים במהלך המשחקים, שכן הדבר מוביל לעומס על רשתות התקשורת, ופוגע בסיקור הטלוויזיוני של המשחקים. כך מדווח רויטרס.

 

הבעיה התעוררה בעת השידור הטלוויזיוני של תחרות רכיבת האופניים לגברים שנערכה ביום שבת. הסיקור הטלוויזיוני של האירוע סבל ממספר בעיות שידור, ולפרשנים לא היה מידע בנוגע להתקדמות הרוכבים, בעקבות בעיות תקשורת עם רשת לווייני ה-GPS.

 

הוועד האולימפי מסר כי התקלה נגרמה בגלל אלפי האוהדים שהריעו לספורטאים לאורך המסלול ברחובות לונדון, ושלחו הודעות במכשיריהם הסלולריים. בעקבות התקלה, דובר הוועד האולימפי, שאחראי על שידור המשחקים בכל העולם, ביקש מהאוהדים להשתמש במכשיריהם הסלולריים רק במידה והדבר הכרחי: 

 

"איננו אומרים כי אסור לכם לשלוח מסרונים, ובהחלט לא נמנע מאנשים להשתמש במכשירים הסלולריים שלהם. יחד עם זאת, אם מדובר בעדכון לא דחוף - אנו מבקשים להמתין. איננו רוצים שאנשים לא ישתפו ברשתות החברתיות, אך אנו מבקשים להשתדל להשתמש בדרכי תקשורת אחרות".

 

קשה להאמין שלבקשה תהיה השפעה רבה על הצופים. אולימפיאדת לונדון זוכה לשיתופים רבים ברשת, וכבר ביממה הראשונה של המשחקים האולימפיים שותפו בטוויטר לא פחות מ-9.6 מיליון ציוצים. מדובר בכמות ציוצים גדולה יותר מזו שנרשמה לאורך כל האולימפיאדה הקודמת, שנערכה בבייג'ינג ב-2008.