האדמו”ר מסאטמר: הסמרטפונים "מחוץ לתחום" לנשים

חסידיו של האדמו"ר מסאטמר קיבלו הנחיה להיפטר מכל הסמארטפונים בתוך חודש. על נשים חל איסור מוחלט להחזיק במכשיר, ואילו לגברים מותר להחזיק בסמארטפון לצורכי פרנסה בלבד כל עוד "העובד ידרוש מהמעסיק שיסנן לו את האינטרנט"

פייסבוק כשר
פייסבוק כשר | צילום: נענע10

סטריפ

סטריפ חורים ברשת
סטריפ חורים ברשת | צילום: סטודיו nana10

האדמו"ר מסאטמר הציב אולטימטום בפני החסידים בני הקהילה: עליהם להיפטר מכל מכשירי הסמארטפונים שלהם תוך ארבעה שבועות. 

 

באתר "חדרי חרדים" מסבירים, כי מיד עם צאת חג השבועות התקיים בחצר החסידות בקרית יואל במונרו כנהוג בסאטמר, 'מעמד הבאגלייטן', כאשר האדמו"ר יצא מהמרפסת הגדולה של בית המדרש, ובירך את כל קהל החסידים. הפעם הפתיע האדמו"ר בדברים תקיפים נגד הסמארטפונים.

 

הוא חזר על האיסור להחזיק מחשב בבית ואילו מחשב בעבודה מותר רק לצורכי עבודה, כאשר האינטרנט מסונן. לגברים מותר להחזיק בסמרטפון אך ורק לצורכי פרנסה כאשר האינטרנט מסונן, ואילו לנשים אסור להחזיק מכשיר טלפון חכם בכלל, ללא יוצא מן הכלל, על פי האדמו"ר.

 

זהו הציטוט המלא של דבריו:

 

"דבר ראשון ברצוני להגיד כמו שכבר דיברנו כמה פעמים, מחשב בבית אסור לכולם באיסור בל יראה ובל ימצא ללא שום יוצא מן הכלל, מחשב בעבודה מותר רק למי שהעבודה מחייבת אותו וגם אז רק עם אינטרנט מסונן והעובד חייב לדרוש מהמעסיק שיסנן לו את האינטרנט".

 

"ועכשיו אני רוצה לדבר מעוד דבר הנקרא מחשב כיס (טלפון חכם) כל כלי קודש - דהיינו אברכי הכולל, מלמדים, מגידי שיעורים, משגיחים, שוחטים, בודקים וסופרים אסור להם להחזיק מחשב כיס בכלל ללא שום יוצא מן הכלל, ואני מצוה את כל הנהלות מוסדותינו וכוללינו בכל העולם, שעד ארבעה שבועות חייבים לבדוק את כולם ואם מישהו ימצא עם מחשב כיס הוא לא ימצא את מקומו במסגרתינו, לא אברך כולל, לא מלמד, לא מגיד שיעור ולא שוחט".

 

"כמו כן כל מי שהולך לקנות דברי סת"ם חייב לשאול את הסופר איזה מכשיר יש לו, ואם יש לו מחשב כיס אסור לקנות ממנו דברי סת"ם. לנשים אסור להחזיק מחשב כיס בלי שום יוצא מן הכלל, לגברים מי שלא צריך מחשב כיס לצורך פרנסה אסור לו להחזיק אותו כלל. מי שצריך את זה לצורך פרנסה חייב לסנן את האינטרנט ועל זה נאמר ויראת מאלוקיך, והקב"ה יודע מי באמת צריך את זה".

 

הדברים של האדמו"ר מסאטמר נשמעו בעקבות הכנס הענק שערכה החודש העדה החרדית בארה"ב באצטדיון Citi Field בניו יורק, בו נכחו מעל 40,000 יהודים לבושי שחורים, שנשלחו ברובם על ידי הרבנים שלהם.

 

פורסם לראשונה באתר חורים ברשת