גוגל מציגה: מנוע חיפוש שיבין אתכם טוב יותר

הכלי החדש של גוגל, "גרף הידע" יציג מידע רלוונטי על מה שחיפשתם ישירות בעמוד החיפוש, כך שלא תלכו לאיבוד בין שלל לינקים • זמין בשלב זה רק בשפה האנגלית

גוגל
גוגל | צילום: רויטרס

ריק

שינויים בהרגלי החיפוש: גוגל חשפה אמש (ד') שדרוג משמעותי למנוע החיפוש שלה, שנועד "להבין" לעומק את כוונת המחפש, ולהציג עבורו בתוך עמוד תוצאות החיפוש עובדות, מידע ותשובות רלוונטיות לשאילתה שהזין, במקום אסופת לינקים. 

 

הכלי החדש, שנקרא "גרף הידע" (Knowledge Graph), מבוסס על מאגר מידע עצום שצברה גוגל, אודות אנשים, בניינים, ערים, סרטים, אומנות, נבחרות ספורט וכו'. מאגר זה כולל מידע אודות יותר מ-500 מיליון אובייקטים, והוא נאסף ממקורות שונים. בשלב זה, הוא זמין רק בשפה האנגלית, וטרם ידוע מתי יתרחב לשפות נוספות.

 

פרטים חשובים מתוך מאגר זה יוצגו בפני המשתמש בעמוד התוצאות, כך שהמידע שביקש יהיה זמין לו מייד, והוא לא יצטרך לכתת את רגליו (או אצבעותיו) בשיטוט בין לינקים שונים. המידע, שיוצג בטקסט, תמונות או מפות, יופיע בצידו הימני של העמוד, לצד תוצאות החיפוש הרגילות.

 

 

כדי להציג בפני המשתמש את העובדות הרלוונטיות ביותר לחיפושו מתוך מאגר המידע, משלב גרף הידע גם תוצאות מחקר שביצעה גוגל, בו בדקה מה העובדות המבוקשות ביותר עבור אייטמים שונים.

מהניתוח שביצעה עולה למשל, כי אנשים שחיפשו את הסופר צ'רלס דיקנס התעניינו אלו ספרים כתב, בעוד מי שחיפש את האדריכל פרנק לויד רייט היה מעוניין לדעת אלו בניינים תכנן. לכן, חיפוש ערך זה בגוגל יציג בפני המשתמש פרטים כמו תאריכי לידה ופטירה, אך גם תמונות של הבניינים המפורסמים ביותר שתכנן.

 

הכלי החדש נועד גם לצמצם את אפשרויות החיפוש במונחים שיש להם כמה משמעויות. כך למשל, אם חיפשתם "פריז", גוגל "תבין" שיש כמה אפשרויות לשאילתה זו - בירת צרפת, השחקנית פריז הילטון, מלון בלאס וגאס - ותצמצם עבורכם את האפשרויות, כך שתגיעו במהירות לתוצאות המבוקשות.

 

מטרה נוספת של הכלי החדש היא להרחיב את אופקיו של המחפש, ולהציג בפניו עובדות מפתיעות או "כיפיות" שלא היה מודע אליהן, ולגלות באמצעות כך מידע נוסף בנושאים שמעניינים אותו.

בפוסט שפרסמה גוגל, היא מכריזה כי "זהו צעד קריטי בבניית הדור הבא של החיפוש, שמבין את העולם קצת יותר כמו בן אדם".