מנכ"ל יאהו מציג: למה אסור לנפח קורות חיים

תואר ראשון במדעי המחשב שהופיע בקורות החיים של מנכ"ל יאהו התגלה כפיקטיבי, ועלול לעלות לו במשרתו

סקוט תומפסון, מנכ"ל יאהו
סקוט תומפסון, מנכ"ל יאהו | צילום: יח"צ

ריק

הנטייה "לשפץ" את קורות החיים עלולה לעלות ביוקר - כך לומד על בשרו בימים אלה סקוט תומפסון, מנכ"ל יאהו, שעומד בלבה של מתקפה תקשורתית, לאחר שנמצא תואר פיקטיבי בקורות החיים שלו.

 

תומפסון, לשעבר נשיא ענקית התשלומים המקוונים פיי-פאל, הציג בקורות החיים (שפורסמו בין היתר בעמוד הביוגרפיה הרשמי שלו ביאהו), תואר ראשון בחשבונאות ובמדעי המחשב. 

פרט הטריוויה המשמים הזה הפך בסוף השבוע לחבית חומר נפץ, לאחר שבדיקה העלתה כי תומפסון מחזיק בתואר בחשבונאות בלבד, נתון שאושר רשמית על ידי מכללת סטונהיל בה למד. למרבה הפדיחה, אותה מכללה אף מסרה כי בשנה בה סיים תומפסון את לימודיו, לא העניקה כלל תארים במדעי המחשב.

 

מי שתפס את המנכ"ל על חם היה אחד מבעלי המניות ביאהו, שדורש כעת - בקולניות רבה - לפטרו על רקע אי התאמה. יאהו עצמה, אגב, טענה בתגובה כי מדובר בטעות בתום לב. זמן קצר לאחר פרסום הממצאים נמחק התואר הפיקטיבי מעמוד הביוגרפיה הרשמי של תומפסון, מה שגרר רק גל עכור נוסף של תגובות והאשמות בטיוח.

 

תוכנית הבראה ליאהו

תומפסון עצמו, לפחות בינתיים, לא התנצל ולא הציע הסברים. במקום זאת, הוא שלח מייל לעובדי החברה, בו הוא מבקש מהם להמשיך להתמקד בעבודה. במכתב, שפורסם בבלוג AllthingsD, מסר תומפסון כי מועצת המנהלים של יאהו בוחנת את המקרה, ולאחר מכן תפרסם גילוי נאות לבעלי המניות.

 

תומפסון מונה לתפקיד המנכ"ל בינואר השנה במטרה להחזיר את יאהו למסלול צמיחה. מאז מינויו, הוציא לפועל מספר מהלכים דרמטיים - ובראשם סבב פיטורים של כ-2,000 עובדים, סגירת 50 מוצרים שאינם רווחיים וארגון מחדש של יאהו לשלוש חטיבות עיקריות. 

 

אך כל מהלכיו - בנוסף לכהונה מוצלחת בפיי-פאל במהלכה הוכפל מספר המשתמשים בשירות - עומדים כעת בצילה של שערוריית התואר שלא היה. יאהו לא אותתה בינתיים על כוונתה לפטרו, אך הלחץ הציבורי עלול לעשות את שלו, ויאהו תמצא את עצמה, שוב, ללא מנכ"ל.