פייסבוק מתקרבת למיליארד משתמשים

דיווחה על 900 מיליון משתמשים בחודש מרץ, מתוכם 526 מיליון משתמשים יומיים • הודיעה על רכישת פטנטים ממיקרוסופט, בהיקף של 550 מיליון דולר

פייסבוק לוגו
פייסבוק לוגו | צילום: צילום מסך

ריק

לפייסבוק יש כיום 900 מיליון משתמשים פעילים בחודש, מתוכם 526 מיליון הם משתמשים יומיים - כך עולה מדיווח מעודכן שהגישה הרשת החברתית לרשות ניירות ערך האמריקנית, הכולל גם את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה. 

 

עוד עולה מהדיווח, כי מספר המשתמשים בפייסבוק באפליקציות הסלולריות עומד על 500 מיליון. 

 

הכנסות פייסבוק רשמו עלייה לעומת אשתקד, ועמדו על 1.06 מיליארד דולר. למרות זאת, הרווח הנקי ירד ל-205 מיליון דולר, לעומת 233 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה, ו-302 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2011.  

באשר לעסקת אינסטגרם מתברר, כי פייסבוק שילמה 300 מיליון דולר במזומן, ו-23 מיליון מניות, עסקה השמקפת למניה מחיר של 30.89 דולר. במידה והעסקה לא תאושר על ידי הרשויות בארה"ב, תשלם פייסבוק לאינסטגרם קנס של 200 מיליון דולר.

 

הדו"ח חושף עוד מספר נתונים מעניינים על היקף השימוש ברשת החברתית. כך למשל, מדי יום מעלים המשתמשים לאתר כ-300 מיליון תמונות. מספר האינטראקציות החברתיות בין המשתמשים (חברויות) עלה, והוא עומד היום על כ-125 מיליארד. מספר הלייקים והתגובות היומי שמשאירים המשתמשים עומד על 3.2 מיליארד.

 

מתחמשים בפטנטים

בתוך כך הודיעה אתמול פייסבוק כי על רכישת פטנטים ממיקרוספט, בהיקף של 550 מיליון דולר במזומן. מדובר בפטנטים שמיקרוסופט עצמה מתכוונת לרכוש מ-AOL, בעסקה שהיקפה עומד על 1.1 מיליארד דולר. 

 

פייסבוק מצויה בימים אלה בסכסוך משפטי עם יאהו, שתובעת אותה על הפרת 10 פטנטים. בתגובה הגישה פייסבוק תביעה דומה משלה נגד יאהו, וכעת נראה כי היא מצטיידת בפטנטים לקראת המאבק המשפטי הצפוי לה.