אנחנו על המפה: גוגל סטריט ויו הושק בישראל

שירות צילום הרחובות של גוגל עלה לאוויר, עם תמונות פנורמיות משלוש ערים: תל אביב, ירושלים וחיפה. צאו לטיול וירטואלי

דיזנגוף סנטר בגוגל סטריט ויו
דיזנגוף סנטר בגוגל סטריט ויו | צילום: צילום מסך

ריק

שירות גוגל סטריט ויו בישראל, המציג תמונה פנורמית של רחובות, עלה אמש (חמישי) לאוויר במסגרת גוגל מפות. זאת, שלושה ימים לפני השקתו הרשמית שתיערך ביום ראשון הקרוב במסיבת עיתונאים.

 

במסגרת השירות, תוכלו לצאת לסיור וירטואלי ברחובות שלוש הערים הגדולות - ירושלים, חיפה ותל אביב, לצד מספר אטרקציות תיירותיות באזורים אחרים בארץ. בחודשים הקרובים צפויים להצטרף לערים אלה ערים ומוקדים נוספים ברחבי הארץ.

 

בחודשים האחרונים צילמו מכוניות גוגל, המצוידות במצלמה פנורמית מיוחדת, את רחובות הערים בישראל. בשל סוגיות פרטיות, פניהם של אנשים ופרטים מזהים אחרים, כגון לוחיות רישוי של מכוניות הנתפסים בצילום, מטושטשים אוטומטית.

 

במידה והצלחתם למצוא פנים או פרטים שניתנים לזיהוי, ניתן לפנות לגוגל ולבקש את טשטוש הפרטים. הפנייה נעשית באמצעות הקישור "דווח על בעיה" בתחתית העמוד, אז תוכלו למלא טופס קצר עם פירוט הבעיה והמיקום המדויק שלה על גבי התמונה.

שירות הסטריט ויו פועל בכ-30 מדינות, וקיים ברשת מאז שנת 2007. הוא מכסה אזורים נרחבים בארצות הברית, רבות ממדינות אירופה, אוסטרליה, דרום אפריקה ויפן. בעבר השירות נאסר ביוון ובאוסטריה ובחלקים מגרמניה, עקב החלטת הרשויות המקומיות כי הוא מהווה הפרה של פרטיות האזרחים.

 

באוגוסט 2011 התירה הרמו"ט (הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע) לניידות הצילום של השירות לפעול במרחב הציבורי הישראלי. לפי רמו"ט, השירות יופעל "בכפוף לתנאים שנועדו להגן על אינטרס הציבור הישראלי". גוגל תהיה כפופה לחוק להגנת הפרטיות ותחול עליה חובת שקיפות, אבטחת מידע, הגבלת מטרה ורישום מאגר המידע.