מיקרוסופט חשפה ארבע גרסאות לחלונות 8

שתי גרסאות מיועדות לצרכנים הפרטיים, אחת מיוחדת לטאבלטים עם מעבדי ARM ואחת לתאגידים

Windows 8 - Start
Windows 8 Start | צילום: microsoft.com

ריק

למערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט, חלונות 8, יהיו ארבע גרסאות. כך מסרה ענקית התוכנה הלילה. בנוסף אישרה החברה, כי "חלונות 8" יהיה שמה הרשמי של מערכת ההפעלה.

 

שתי הגרסאות שמיועדות לצרכנים הפרטיים הם "חלונות 8", שתימכר במחשבים חדשים, ו"חלונות 8 פרו". גרסת הפרו תכלול מספר אלמנטים שלא יופיעו בגרסה הרגילה, וביניהם אפשרויות הצפנה ומדיה סנטר. שתי גרסאות אלה יימכרו בגרסאות 32 ו-64 ביט.

 

גרסה נוספת של מערכת ההפעלה היא Windows RT, המיועדת בעיקר למחשבי לוח המכילים מעבדי ARM. גרסה זו תימכר אך ורק במחשבים וטאבלטים חדשים עם מעבדים אלה, ותריץ רק אפליקציות שהותאמו במיוחד לממשק המטרו של חלונות 8.

 

הגרסה הרביעית לחלונות 8 היא היא Enterprise, המיועדת לתאגידים. גרסה זו תכלול את כל המאפיינים של חלונות 8 פרו, להם יתווספו אלמנטים מיוחדים לחברות כגון אבטחה מתקדמת, וירטואליזציה ועוד.

 

חלונות 8: ממשק חדש לחלוטין

מיקרוסופט שחררה את גרסת הבטא הסופית של חלונות 8 להורדה לפני כחודשיים - ורשמה מיליון הורדות בתוך יום אחד. 

 

חלונות 8 מציגה ממשק חדש לחלוטין, עם קונספט חדשני לניצול מסכי המגע. העיצוב שואב אלמנטים רבים ממערכת ההפעלה הסלולרית חלונות 7 פון, ובראשם עיצוב ה-Metro היפה ומבוסס האריחים.

 

לקראת השקת הגרסה החדשה עבר גם הלוגו המוכר של Windows מתיחת פנים, ואייקון הדגל המוכר בעל ארבעת הצבעים, שליווה את החברה ב-20 השנים האחרונות, פינה את מקומו ללוגו חדש בצבע אחיד כחול, המעוצב בהשראת ממשק המטרו.