פייסבוק רכשה סטארט אפ סלולרי נוסף - TagTile

TagTile, המיועדת לעסקים מקומיים, מתגמלת צרכנים בחנויות בתמורה לצ'ק אין • סכום הרכישה לא פורסם

פייסבוק לוגו
פייסבוק לוגו | צילום: צילום מסך

ריק

פייסבוק אישרה אתמול (ו') כי רכשה סטארט-אפ סלולרי נוסף - חברת TagTile. זאת, רק מספר ימים לאחר הרכישה המתוקשרת של אפליקציית שיתוף התמונות אינסטגרם במיליארד דולר. סכום הרכישה לא פורסם, אולם על פי ההערכות מדובר בעסקה בהיקף קטן.

 

הטכנולוגיה שפיתחה TagTile מאפשרת לצרכנים לבצע צ'ק אין בחנות מקומית באמצעות הסמארטפון, ולקבל בתמורה הטבות כגון הנחות, קופונים או "נקודות נאמנות". הצ'ק אין מתבצע באמצעות הצמדת המכשיר לקוביה לבנה מיוחדת שפיתחה החברה, המהווה פתרון ביניים עד ששימוש ב-NFC (לתשלומים אלקטרוניים) יהפוך לנפוץ יותר.

 

Facebook Offers יוצאת לדרך

ההודעה על הרכישה מגיעה במקביל להשקתה של תוכנית Facebook offers, תוכנית ה"דילים" של פייסבוק, במסגרתה יוכלו עסקים קטנים וגדולים להציע לכם הטבות וקופונים ישירות בניוז פיד.

כך זה עובד: בית העסק מפרסם את ההטבה (למשל, קנו קפה אחד וקבלו את השני חינם), ומתחתיה יופיע הקישור Get Offer. לאחר שתלחצו על הקישור, תקבלו את קופון ההטבה ישירות למייל או לטלפון הסלולרי, ותוכלו לממש אותו וגם לפרסם את ההצעה על הטיימיליין שלכם. נציין, כי תוכנית זו מתחילה במתכונת בטא, עם מספר מצומצם של מפרסמים. 
 

רכישת TagTile הינה צעד נוסף באסטרטגיה של פייסבוק להרחיב את פעילותה בסלולר, תחום בו היא מתקשה למנף את הצלחתה האדירה באינטרנט. אם רכישת אינטסגרם מכוונת לתחום שיתוף התמונות, רכישה זו מאותת על כוונתה של פייסבוק בתחום המסחר.

 

מאז רכישת אינסטגרם על ידי פייסבוק בתחילת השבוע חצתה האפליקציה הפופולארית את רף ה-10 מיליון הורדות באנדרואיד, וכעת עומד מספר המשתמשים באפליקציה על כ-40 מיליון.