מלחמה: פייסבוק מחזירה ליאהו בתביעה נגדית על הפרת פטנטים

טוענת כי יאהו מפרה 10 פטנטים שלה במגוון שירותים, ביניהם עמוד הבית שלה, פליקר, מנגנון הפרסום ועוד

לוגו של יאהו!
לוגו של יאהו! | צילום: יח"צ

ריק

פייסבוק משיבה מלחמה ליאהו: הרשת החברתית הגישה תביעה נגדית נגד יאהו, בטענה כי היא מפרה עשרה פטנטים שלה. זאת, בתגובה לתביעה שהגישה יאהו נגד פייסבוק, באותה טענה של הפרת פטנטים.

 

הפרות הפטנטים שלה, טוענת פייסבוק, באות לידי ביטוי במגוון שירותים של יאהו, וביניהם אתר שיתוף התמונות פליקר, עמוד הבית של יאהו, מנגנון אופטימיזציית התוכן וגם מערכת הפרסום של יאהו - האחראית לרוב הכנסותיה.

 

פייסבוק הדפה גם את כל טענותיה הראשוניות של של יאהו, והכחישה בתוקף כי את הטענה כי בלעדי יאהו לא היתה נהנית מביקורים חוזרים של משתמשים, או מהכנסות משמעותיות מפרסום.

 

"אמרנו מהרגע הראשון כי נגן על עצמנו בנחישות מפני תביעתה של יאהו", אמר נציג פייסבוק לבלוג AllThingsD, והוסיף כי פייסבוק נקטה צעד זה בתגובה ל"החלטתה קצרת הרואי של יאהו לתקוף את אחת משותפותיה, ולהעדיף דיון משפטי על פני חדשנות".

 

יאהו תבעה את פייסבוק לפני כשלושה שבועות, בטענה כי הרשת החברתית מפרה 10 פטנטים שלה. בין היתר, מדובר במנגנוני הפרסום, ובמערכת שליחת ההודעות ברשת החברתית.

 

לפני הגשת התביעה הצהירה יאהו, כי יש לה "אחריות כלפי בעלי המניות כלפי ועובדיה, והיא חייבת להגן על נכסיהם האינטלקטואלים".  

יאהו נמצאת בימים בהליך רה-ארגון עמוק וכואב, במסגרתו מתכוון המנכ"ל החדש של החברה לפטר אלפי עובדים. פייסבוק, מצידה, עומדת על סף הנפקה בבורסה לפי שווי הגבוה מ-100 מיליארד דולר.