דיווח: גוגל תקים חנות אונליין למכירת טאבלטי אנדרואיד

המאבק על שוק הטאבלטים עולה מדרגה: "וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי גוגל מתכוונת למכור בעצמה טאבלטי אנדרואיד של מגוון יצרניות, בחנות מקוונת שלה

טאבלט גוגל - להמחשה בלבד לא לשימוש בהשקות!
טאבלט גוגל להמחשה בלבד לא לשימוש בהשקות! | צילום: נענע10 סטודיו

ריק

המלחמה על הטאבלט: גוגל מתכוונת למכור בעצמה טאבלטי אנדרואיד בחנות מקוונת שתפתח במיוחד - כך מדווח הבוקר (ו') "וול סטריט ג'ורנל". את הטאבלטים ייצרו שותפותיה של גוגל, וביניהן אסוס וסמסונג, במיתוג משותף להן ולגוגל.

 

מהדיווח עולה כי גוגל מתכוונת למכור בעצמה את הטאבלטים, כפי שעושות אפל ואמזון. נזכיר, כי גוגל התנסתה בעבר במכירה ישירה לצרכנים, של הסמארטפון נקסוס 1 (אותו יצרה HTC). מהלך זה זכור ככישלון, עקב כשלים במתן שירות לקוחות, תמיכה טכנית ועמידה בתנאי המשלוח. יחד עם זאת, יש לזכור כי מטרתו העיקרית של הנקסוס 1 היתה להפיץ את בשורת מערכת ההפעלה האנדרואיד, ולא להפוך את גוגל ליצרנית מכשירים מובילה.

 

כעת, המצב הוא שונה. מערכת ההפעלה אנדרואיד ביססה את מעמדה בתחום הסמארטפונים, והיעד הבא אותו מתכוונת גוגל לכבוש הוא הטאבלטים. כמו כן, לגוגל יש כיום יצרנית חומרה משלה - מוטורולה מובייל, אותה רכשה בעסקת ענק לפני מספר חודשים.

 

על פי ההערכות, לאחר שהעסקה לרכישת מוטורולה תושלם ותאושר סופית על ידי הרגולטור, תהפוך מוטורולה ליצרנית הטאבלטים של גוגל, והם יימכרו תחת המותג גוגל בלבד.

 

מכירות דלות של טאבלטי אנדרואיד
צעד זה של גוגל בא על רקע מכירות דלות של טאבלטי אנדרואיד, והדומיננטיות של האייפד בתחום מחשבי הלוח. על פי נתונים אחרונים, האייפד של אפל תפס כ-54% מנתח השוק של מחשבי הלוח ברבעון האחרון של 2011 (לפני השקת האייפד החדש). מי שנוגס במכירות האייפד הוא קינדל של אמזון, שאמנם מבוסס על אנדרואיד, אך בגרסה סגורה המותאמת אליו במיוחד.

 

לשוק הצומח והתחרותי הזה צפויה להיכנס בקרוב מתחרה נוספת - מיקרוסופט, עם טאבלטים המבוססים על ווינדוז 8. נוקיה כבר אישרה כי היא עובדת על טאבלטים, שצפויים להריץ את ווינדוז 8 ועל פי הערכות ייצאו לשוק עד סוף השנה.