טושיבה חשפה טאבלט אנדרואיד 13.3 עם מקלט טלוויזיה מובנה

בשלב זה מדובר באבטיפוס, שלא ברור אם ומתי ייצא לשוק • חשפה גם טלוויזיית תלת ממד חדשה ללא משקפיים, שתגיד לכם היכן לשבת כדי לצפות בסרט בזווית הטובה ביותר • עוד בתחזית ל-2012: טאבלטים מבוססי חלונות 8

טאבלט 13.3 טושיבה
טאבלט 13.3 טושיבה | צילום: מעיין כהן

ריק

טושיבה חשפה היום (חמישי) את ליין המוצרים החדש שלה לשנת 2012. באירוע מיוחד שנערך בגרמניה הציגה החברה חזון למגוון מסכים - טלוויזיה, מחשבים ניידים וטאבלטים, שהמסקרן מביניהם הוא טאבלט אנדרואיד חדש בגודל לא סטנדרטי של 13.3 אינץ'.

 

המכשיר, המריץ את אנדרואיד 4.0, כולל מעבד טגרה 3 מרובע ליבות, מצלמה אחורית של 5 מגה פיקסל ומצלמה קדמית 1.3 מגה פיקסל. אולם הרכיב המעניין ביותר שהוא כולל הינו מקלט טלוויזיה מובנה, ואנטנה מתקפלת, וכל זאת במארז קל במיוחד של 800 גרם בלבד. יש לציין, כי המכשיר שהוצג הינו אבטיפוס, שלא ברור מתי ייצא לשוק, וכמה הוא צפוי לעלות.

 

הטאבלט המגודל הזה מצטרף לטאבלט אנדרואיד נוסף, 7.7 אינץ', שהציגה החברה. הטאבלט צפוי לצאת ברבעון האחרון של השנה עם אנדרואיד 4.0 שאמור לצאת לשוק בחודשים הקרובים. בשלב זה לא צפויים הטאבלטים להגיע לישראל.

 

טאבלט 13.3 ו10.1‎ טושיבה
טאבלט 13.3 ו10.1‎ טושיבה | צילום: מעיין כהן

במהלך השנה צפויה החברה להציג קו חדש של טאבלטים, המותאמים למערכת ההפעלה של מיקרוסופט, חלונות 8. טושיבה תולה תקוות גדולות במערכת ההפעלה החדשה מבוססת האריחים, וצופה (או לפחות מקווה) כי היא עומדת לחולל מהפכה בתחום מחשבי הלוח.

  

טושיבה הציגה גם את הנציג שלה בתחום האולטרה-בוקים - ה-Z830. המחשב, עם מסך 13.3 אינץ', עשוי סגסוגת מגניזיום (לעומת אלומיניום אצל מתחרות רבות), והינו הקל ביותר בעולם בקטגוריית הגודל הזו - 1.1 ק"ג. האולטרה בוק כולל חיבור USB 3 ומכיל את טכנולוגיית ה-Rapid Start של אינטל, בטריה שאמורה להחזיק מעמד 8 שעות וחיבוריות WiDi, לחיבור הטלוויזיה או המקרן ללא כבלים.

 

אולטרה בוק Z830 טושיבה
אולטרה בוק Z830 טושיבה | צילום: מעיין כהן

הדור הבא של טלוויזית תלת ממד

בתחום מסכי הטלוויזיה היתה גולת הכותרת של האירוע הדור השני של ZL55-טלוויזית תלת ממד לא משקפיים, ברזולוציה גבוהה במיוחד של K4, כלומר פי ארבעה מרזולוציית HD של המסכים כיום. אחד החידושים המעניינים בטלוויזיה הוא היכולת לכבות ולהדליק את שכבת התלת ממד, בהתאם לתוכן שבו אתם צופים.

 

טלוויזית תלת ממד טושיבה ZL55
טלוויזית תלת ממד טושיבה ZL55 | צילום: מעיין כהן

חידוש נוסף של הטלוויזיה הוא השימוש בטכנולוגיית eye tracking, למעקב אחרי עיני הצופים, כך שניתן יהיה לכוון אותם לזווית הטובה ביותר לצפייה במסך. תג המחיר של הטלוויזה צפוי לנוע בין 8 ל-11 אלף דולר.

 

הכותבת הינה אורחת טושיבה בגרמניה