מנכ"ל אפל: תתכוננו למוצרים שידהימו אתכם

טים קוק דיבר לראשונה בפני בעלי המניות של אפל והבטיח שורה של מוצרים חדשים שיושקו השנה • האם מקלדת דקה במיוחד תהיה אחד מהם?

טים קוק, מנכ"ל אפל הנכנס
טים קוק, מנכ"ל אפל הנכנס | צילום: רויטרס

ריק

"אפל עובדת על מוצרים חדשים שידהימו אתכם" - כך הבטיח מנכ"ל אפל, טים קוק, שדיבר לראשונה בכינוס בעלי המניות של אפל.

"אתם יכולים להיות בטוחים שאנחנו עובדים קשה כהרגלנו כדי להביא לכם השנה כמה מוצרים מדהימים", אמר קוק בכינוס שנערך במטה אפל בקופרטינו, או במילותיו שלו: "Products That Will Blow Your Mind".

 

חדש! קבלו את כל כתבות ערוץ Online ישירות בפייסבוק

 

קוק הביע געגועים לסטיב ג'ובס, מייסד אפל שהלך לעולמו באוקטובר, ואמר: "אין יום שאני לא מרגיש בחסרונו".

הוא תיאר את ה"עצב העמוק" שהוא ואחרים בחברה שרויים בו בעקבות מותו של ג'ובס והודה למעריצי אפל על תנחומיהם. עוד הוסיף, כי "ככל שחולף הזמן, העצב מפנה את מקומו לנחישות להמשיך את המסע, כי זה מה שהוא [ג'ובס] היה רוצה".

 

ממציאים את המקלדת מחדש?

בתוך כך, הבלוג Apple Insider חשף בקשה לפטנט שהגישה אפל, שמתארת מספר דרכים אפשריות להפיכת המקלדת לדקה וגמישה יותר.  

 

על פי הבקשה, אפל מתכננת מנגנון מיוחד לקלידים המורכב ממנוף קטנטן עשוי אלומיניום או פלדת אל-חלד מתחת ל"מכסה" הקליד, שלחיצה עליו תסובב את המנוף כלפי מטה. אופציה נוספת היא לייצר את המנוף מחומר אלסטי, כך שלחיצה עליו תגרום לכיפוף קל כלפי מטה.

 

מנגנון זה, לדברי אפל, יאפשר לה להשתמש בחומרים לא קונבציונאליים לקלידים, כאשר החשיבות היא לא רק לאסתטיקה ולעיצוב, אלא גם לתחושת המשתמש בקצות האצבעות. הבקשה מפרטת מספר חומרים פוטנציאליים שבהם עשויה אפל להשתמש במקלדות החדשות, ובהם זכוכית, אבן, עץ ואפילו - תחזיקו חזק - "מטאוריט מלוטש".

 

אפל רוכשת את Chomp

עד שהמוצרים המדהימים ייצאו לאור, אפל משקיעה בחנות האפליקציות שלה: הבלוג TechCrunch חשף כי אפל רכשה את חברת Chomp, המספקת פלטפורמה לחיפוש וגילוי אפליקציות. על פי הערכות, אפל שילמה עבור החברה 50 מיליון דולר.

 

אפל אישרה את דבר הרכישה, אך סירבה לאשר את הסכום, או לפרט איך היא מתכוונת להטמיע את טכנולוגיית החברה באפסטור - שעומדת לחגוג בקרוב נקודת ציון משמעותית - 25 מיליארד הורדות.