אנונימוס מאיימת לסלק את ממשלת ישראל מהרשת

ארגון ההאקרים מאיים על ממשלת ישראל ב"הסרה שיטתית מהאינטרנט" ובצעדים נוספים, "עד שמדינת המשטרה תהפוך למדינה חופשית"

אנונימוס האקרים
אנונימוס האקרים | צילום: צילום מסך

סטריפ

סטריפ חורים ברשת
סטריפ חורים ברשת | צילום: סטודיו nana10

אם האקרים ערביים גרמו להיסטריה תקשורתית בעקבות הדלפת מידע אישי ומתקפה על כמה אתרי ממשלה רשמיים, גופים פיננסיים ואתרי תוכן גדולים, הרי שממשלת ישראל עלולה לחטוף בקרוב מגורם חזק בהרבה: קבוצת אנונימוס, שפרסמה לראשונה איום מפורש על הממשלה.

 

"במשך זמן רב סבלנו את פשעיכם נגד האנושות ולא הענשנו אתכם על החטאים שלכם. דרך הטעיית התקשורת ושוחד פוליטי כבשתם את אהדתם של רבים. אתם טוענים שאתם דמוקרטים, אך זה רחוק מהמציאות. למעשה, אתם חותרים לשפר את חייהם של מעטים נבחרים ולשלול מההמונים את זכויותיהם. אנחנו רואים את הפרופוגנדה שלכם מופצת בתקשורת המיינסטרים ובעזרת לוביסטים פוליטיים.

 

"בשם צרות האופקים הציונית שלכם גירשתם והרגתם רבים. בעוד העולם בוכה אתם צוחקים ומתכננים את המתקפה הבאה שלכם. כל זאת נעשה בשם השלום אך שלום אינו אפשרי כל עוד המשטר שלכם קיים. אתם מתייגים כאנטישמי את כל מי שמסרב ליישר קו עם הדרישות המעוותות שלכם ופועלים כדי לגרום לשואה אטומית. אתם לא ראויים להמשיך במתכונתכם הקיימת. האימפריה שלכם לא לגיטימית ולכן אתם נאלצים לשלוט בדרכי מרמה והטעייה.

 

"לא נתיר לכם להתקיף מדינה ריבונית על בסיס קמפיין של שקרים. האחיזה שלכם באנושות תיחלש והאדם יהיה קרוב יותר לשחרור. אך לפני שזה יקרה על אנשי העולם להתקומם נגדכם ולגנותכם. מסע הצלב שלנו נגד שלטון הטרור שלכם יצא אל הפועל בשלושה שלבים: השלב הראשון יחל בעקבות שחרור הסרטון ויכלול הסרה שיטתית שלכם מהאינטרנט. שלב שני נמצא בתכנון ויפורסם בהמשך ובאשר לשלב שלוש, ובכן תתייחסו אליו כמתנה של אנונימוס אליכם. לא נפסיק עד שמדינת המשטרה תהפוך למדינה חופשית".

 

ב"הארץ" מזכירים שלא כל האיומים של הקבוצה יוצאים לפועל או מצליחים. אנונימוס איימה בעבר להתקיף את אתר הכנסת אך האתר המשיך לפעול ללא הפרעה ניכרת. במקרים אחרים, איומים שפירסמו חברי הקבוצה הוכחשו לאחר מכן על די אחרים ולא יצאו אל הפועל. למשל, האיום להסיר את פייסבוק מהרשת.

 

עם זאת, ניסיון העבר גם מלמד שכדאי להתייחס לאיומים של אנונימוס ברצינות. בחודש אוגוסט בשנה שעברה הפילה אנונימוס את אתר הממשלה הסורי ולאחרונה פרצו לתיבות מייל של עשרות יועצים לנשיא הסורי, אסד. בחודש יוני, 2011, התקיפו חברי הקבוצה אתרי ממשלה במלזיה. בחודש נובמבר, 2011, התקיפו חברי הקבוצה אתרים של "האחים המוסלמים" וגרמו להפלתם למשך מספר שעות.

 

במהלך חודש יולי בשנה שעברה בוצעו כ-20 מעצרים של אנשים החשודים בחברות בקבוצה בבריטניה, הולנד וארה"ב, בעקבות מבצע Operation Avenge Assange בו נקמה הקבוצה בפייפאל, מאסטרקארד, וויזה לאחר שהקפיאו חשבונות של אתר ויקיליקס.

 

בחודש ינואר ערכה הקבוצה מתקפת ענק בעקבות סגירת אתר ההורדות Megaupload. בין השאר נפלו במתקפת ה-Ddos שנמשכה שעות רבות אתר משרד המשפטים האמריקני DoJ.gov, אתר ה-FBI, משרד זכויות היוצרים, אתר איגוד תעשיית המוזיקה האמריקנית RIAA, אתר איגוד תעשיית הקולנוע MPAA, אתר חברת המוזיקה EMI ואתרים נוספים.

 

פורסם לראשונה ב"חורים ברשת"

עוד באותו נושא:

איך אנונימוס לימדה את הפדופילים לקח שלא ישכחו