אנונימוס נוקמת את סגירת Megaupload ב"אם כל המתקפות"

קבוצת ההאקטיביסטים פתחה במתקפה כוללת נגד אתר משרד המשפטים האמריקני DoJ.gov, אתר ה-FBI, משרד זכויות היוצרים ואתרים רבים מתעשיית המוזיקה והקולנוע האמריקנית. באנונימוס מבטיחים כי זהו רק גל התקפות ראשון מתוך רבים

אנונימוס האקרים
אנונימוס האקרים | צילום: צילום מסך

סטריפ

סטריפ חורים ברשת
סטריפ חורים ברשת | צילום: סטודיו nana10

פתיחה ווידאו

סגירת אתר ההורדות Megaupload לא תעבור בשתיקה, אותתו בקבוצת ההאקטיביסטים אנונימוס כשפתחו במתקפת Ddos כוללת על אתר משרד המשפטים האמריקני DoJ.gov, אתר ה-FBI, משרד זכויות היוצרים, אתר איגוד תעשיית המוזיקה האמריקנית RIAA, אתר איגוד תעשיית הקולנוע MPAA, אתר חברת המוזיקה EMI ואתרים נוספים שקמים ונופלים לסירוגין בשעה זו בעקבות מלחמת הסייבר שפרצה בין לילה. נראה שזה רק גל התקפות ראשון וצפויות עוד בהמשך במסגרת Operation Blackout של אנונימוס.

 

"היום שחששנו ממנו לצערנו הגיע. ממשלת ארה"ב מצנזרת את האינטרנט. זו שעת פעולה. לא נשב ונשתוק בשעה שנוטלים ממנו את זכויותינו. משלים אותנו בתחושה מזויפת של חופש בשעה שאנחנו לא יכולים לעשות את מה שנרצה ואפילו מה לחשוב. הממשל האמריקני מיישם שיטות צנזורה כמו חסימת DNS, צנזורת מנועי חיפוש, צנזורת אתרים ועוד אמצעים שסותרים את ערכי והרעיונות שסותרים את ערכי אנונימוס והאבות המייסדים של האומה הזו. אל תחשבו שמשום שאתם אינכם אזרחי ארה"ב עניין זה לא נוגע לכם. עלינו לפעול נגד המגמה המסוכנת לפני שתגבר. זו קריאה למחאה עולמית. ספרו לבני משפחה, לחברים, לשכנים, בכל רשת חברתית וקהילה וספרו להם על מה שזוממים נגדכם. הצלחת המחאה נגד הממשל האמריקני תסייע להרתיע ממשלות אחרות ללכת בדרכה".

 

 

אמצע ותמונה

מאות ואולי אלפי אנשים משתפים פעולה במתקפות האלה ומתאמים ביניהם איזה אתר יהיה הבא ליפול. כל חברה או ארגון שמפיצים סרטים, מוזיקה או תוכניות טלוויזיה או אחראי בעקיפין או ישירות על זכויות יוצרים נמצאים על הכוונת. בעיני אנונימוס, כולם נושאים באחריות על סגירת Megaupload.

Megaupload נסגר אמש על ידי הבולשת הפדרלית. על פי טענת ה-FBI, האתר אחראי להפסד של יותר מ-500 מיליון דולר בהכנסות בשל אחסון מדיה פיראטית כמו סרטים. לאתר יש יותר מ-150 מיליון משתמשים רשומים, 50 מיליון מבקרים יומיים והוא חולש על כ-4% מתעבורת המידע באינטרנט, על פי משרד המשפטים האמריקני. על פי וול סטריט ג'ורנל, עובדי Megaupload נעצרו במקביל להסרת האתר מהרשת. ארבעה מהעובדים נעצרו בניו זילנד! לא ברור אם מנכ"ל האתר, מפיק הראפ סוויס ביטז, נעצר אף הוא.

ב-Megaupload הגיבו במילים האלה, על פי דיווח של AP: "העובדה היא שרוב התנועה ב-Mega היא לגיטימית. אנחנו כאן כדי להישאר. אם תעשיית התוכן רוצה לנצל את הפופולריות שלנו אנחנו מוכנים לפתוח עמה במשא ומתן. יש לנו כמה רעיונות טובים".

לפני פרוץ המתקפה פירסם משרד המשפטים האמריקני הצהרה המהללת את הפשיטה, שתואמה עם גופי משטרה ברחבי העולם, וכינתה אותה "אחת מהחקירות הפליליות הגדולות של זכויות יוצרים בארה"ב והאשימה את האנשים ששמותיהם מופיעים בכתב האישום בקשירת קשר לבצע הפרת זכויות יוצרים, הלבנת כספים ועבירה פלילית על שני סעיפים מהותיים של איסור הפרת זכויות יוצרים".

עיתוי הפשיטה לא נתפש על ידי המוחים כמקרי, בשבוע של מחאת האינטרנט הגדולה נגד SOPA, החוק שצפוי להטיל על בעלי אתרים אחריות על הפרת זכויות יוצרים במתחמם, גם אם לא פירסמו אותם. החוק יאפשר למשרד המשפטים האמריקני ולבעלי זכויות יוצרים לבקש צווים שמורים לרשתות פרסום, מנועי חיפוש, אתרי תוכן, ספקיות אינטרנט, ספקי מערכות תשלום וארגונים אחרים להפסיק העברת תשלומים לאתרים ולחסום שירותים מקוונים החשודים בהפרת זכויות יוצרים. בכך הם מאפשרים למעשה לצנזר תוכן שאינו לרוחם של בעלי האמצעים, חברות רבות מתעשיות הבידור והתוכנה ונוקט פרשנות גמישה בהגדרת המושג "תוכן מפר זכויות יוצרים".

המבקרים, בהם חברות האינטרנט הגדולות פייסבוק, גוגל, יאהו, לינקדאין ורבות אחרות, טוענים שהחוק יעניק עוצמה חסרת תקדים למחזיקי זכויות יוצרים באופן שיאפשר להם לפגוע במתחרים לגיטימיים ובאתרים המתבססים על תוכן גולשים כמו טוויטר ויוטיוב. לדבריהם, החקיקה תהפוך על ראשה את תהליך ההתראה והסרה המעוגן בחוק "דיגיטל מילניום" ומאפשר למי שנפגע מפרסום לפנות ולבקש את הסרתו. אם שירותים מקוונים יחששו מתביעות, הרי שהחוק גם יפגע בחדשנות הטכנולוגית, אומרים המתנגדים.

 

מתקפת אנונימוס בעקבות megaupload
מתקפת אנונימוס בעקבות megaupload | צילום: צילום מסך

עשרות אלפי אתרים הוחשכו אתמול במסגרת המחאה, בהן ויקיפדיה, וורדפרס.קום ואחרים. חלק מהמבקרים הצביעו על הפשיטה של אתמול דווקא כהוכחה לכך שלא נדרשים חוקים נוספים במאבק נגד הפיראטיות המקוונת. נראה שהמחאה הצליחה שכן סנטורים שתמכו ב-SOPA ובהצעת חוק נוספת, PIPA, הודיעו על נסיגתם מתמיכתם. גם הבית הלבן שיחרר הצהרה מסתייגת בחשבון הטוויטר שלו לפני מספר ימים, שהדהדה בריטוויט מחשבון הטוויטר של הנשיא, ברק אובמה: "כל מאמץ נגד הפיראטיות המקוונת חייב להגן מפני סכנה של צנזורה מקוונת".

 

גם לאחר הפלת Megaupload נותרו שפע של אלטרנטיבות להורדה ושיתוף של תכנים פיראטיים ברשת. סביר להניח שבמשרד המשפטים האמריקני וב-FBI לא יירתעו וימשיכו במאמצים להפלתם. האם הפיראטיות תוכחד? הניסיון מלמד שלא. כפי שקרה בעבר בתקופות של חקיקה אגרסיבית (ראו תקופת היובש בארה"ב בשנות ה-20′ של המאה הקודמת) תוצאת המהלך עשויה לעודד את העבריינים לרדת למחתרת ולעסוק בסחר לא חוקי בערוצים אחרים, פחות חוקיים.

הקריאה של Megaupload לתעשיית התוכן לשבת ולדבר אינה מופרכת. מלחמת החורמה רבת השנים בפיראטיות לא הביאה הישגים ניכרים. הפיראטיות זמינה יותר מאי פעם והמאבק בה, סביר להניח, רק יסייע לה להשתכלל. הגורל העגום של קודאק כמו גם המאבק חסר הפשרות של ענקים מאובנים בקידמה מוכיח שמי שמנסה ללכת נגד רצון אומת האינטרנט בסופו של דבר נכשל ומוחלף על ידי חברות שמציעות מודלים עסקיים גמישים יותר. האם בהוליווד לא למדו כלום מהסגירה של נאפסטר, לפני קצת יותר מעשור? תוכנת שיתוף הקבצים הפופולרית באותם ימים חוסלה בעקבות מאבק משפטי של תעשיית המוזיקה, אך החלל שהותירה אחריה נסתם על ידי שפע של אלטרנטיבות לאחר זמן קצר.

 

 

פורסם לראשונה בחורים ברשת

ראו גם:

אפליקציית חרם צרכנים אפקטיבית נגד הסופה שבדרך