"האקרים חשפו פרטים על מתקנים ביטחוניים? קשקוש"

מומחה האבטחה שי בליצבלאו מגיב לפרסומים לפיהם האקר חשף פרטים על מתקנים ביטחוניים בישראל ומסביר: "הבקרים השולטים בתשתיות הלאומיות לא מחוברים כלל לאינטרנט"

מקלדת
מקלדת | צילום: GettyImages/אימג'בנק

ריק

"הפרסומים אודות חשיפה לכאורה של פרטים על מתקני ביטחון ותשתית לאומיים הם קשקוש מוחלט" - כך אומר היום לנענע10 מנכ"ל מגלן טכנולוגיות הגנת מידע, שי בליצבלאו.

בליצבלאו אמר את הדברים בתגובה לפרסומים במספר אתרים ישראליים, שדיווחו על הסלמה במתקפת ההאקרים על ישראל, וכי הפעם פרסמו ההאקרים הדרכה מפורטת כיצד להתחבר מרחוק לבקרי SCADA של מתקני תשתית ישראליים כגון מים ותחנות כוח, על מנת להפעיל אותם מרחוק.

 

"בדקנו את כל הכתובות שפורסמו, ואף אחת מהן לא היתה לבקר SCADA, נקודה", מפרט בליצבלאו. הוא מסביר מהם בדיוק אותם בקרים: "בקרי SCADA יש על כל דבר - כולל השער שבכניסה לחנייה. זהו בסך הכל רכיב אלקטרוני שמקבל פקודה ממחשב, ומבצע פעולה מכנית כמו פתיחת שער".

בקרים אלה, מסביר בליצבלאו, נמצאים בשימוש כמעט בכל מקום וגם במתקני תשתית לאומיים. עם זאת, הוא מבהיר, כי הבקרים המשמשים לתשתיות לאומיות כמו מים, חשמל וגז אינם מחוברים כלל לאינטרנט ונמצאים תחת פיקוח הדוק של הרשות הממלכתית לאבטחת מידע.

 

"כל הדיווחים על נושא ההאקרים יצאו לחלוטין מפרופרציה, והם רק גורמים נזק", מעריך בליצבלאו. לדבריו, מניתוח החברה לשנת 2011 עולה כי בכל יום נפרצים בישראל יותר מ-820 אתרים, "ואף אחד לא עושה מזה עניין".