אפל התחילה לייצר את האייפד 3: יש למה לחכות?

על פי דיווח בלומברג, אפל החלה כבר לייצר את המכשיר, שצפוי לכלול מסך רטינה בדחיסות גבוהה במיוחד. ההשקה צפויה במרץ

אייפד 2 מאתר אפל הרשמי
אייפד 2 מאתר אפל הרשמי | צילום: צילום מסך

סטריפ

סטריפ חורים ברשת
סטריפ חורים ברשת | צילום: סטודיו nana10

בלומברג מדווחת שהייצור של הדור הבא של האייפד אמור להתחיל החודש, על פי שלושה אנשים יודעי דבר.

 

על פי השמועות, האייפד 3 של אפל יכלול מסך רטינה בדחיסות גבוהה, מעבד ארבע ליבות A6, תקן תקשורת סלולרית מהדור הבא, 4G LTE. חברות הסלולר בארה"ב, כמו וריזון ו-AT&T החל לפרוש רשתות תקשורת מבוססות טכנולוגיית LTE כדי לתמוך בתעבורת נתונים אלחוטית מהירה.

 

על פי הדיווח, אפל החלה כבר לייצר את המכשיר החודש במפעל פוקסקון, שמייצר את מכשירי האייפון והאייפד עבור אפל מאז הדור הראשון של אפל. המפעלים פועלים 24 שעות ביממה כדי לעמוד בקצב ההזמנות לטאבלט.

 

על פי המקורות של בלומברג, דחיסות הפיקסלים באייפד החדש תהיה גבוהה מזו של מסכי טלוויזיה ב-HD, עד כדי כך שתמונות ייראו במכשיר כמו תמונות מודפסות. אם רזולוציית המסך של אייפד 2 היא 1,024 על 768 ב-132ppi, על פי נתונים שמופיעים ב-SDK של iOS 5, הרזולוציה של מסך הרטינה עשויה להיות 1,536 על 2,048. על פי מקור נוסף, ייתכן שהמסך יתמוך בטכנולוגיית FFS שתספק לו זווית ראייה רחבה יותר ונראות טובה יותר באור שמש.

 

אייפד 2
אייפד 2 | צילום: יח"צ

עובי המסך האייפד 3 עשוי להיקבע על פי התצוגה ובהתאם לשאלה אם אפל תוכל לשמור על הזכויות בטכנולוגיית IGZO של שארפ. ישנם דיווחים סותרים באשר לזכותה של אפל להשתמש בטכנולוגיה זו. אם אפל לא תוכל להשתמש בטכנולוגיה הזו, האייפד החדש עשוי להיות עבה יותר מקודמו על מנת לתמוך בעיצוב ה-dual light bar  ורזולוציית המסך המשופרת IPS של סמסונג. שבב ה-A6 החזק יאפשר לנגן סרטונים כמעט מיד, על פי המקור של בלומברג. השקת האייפד 3 צפויה בחודש מרץ.

 

מאז השקת האיפד ב-2010 הפך הטאבלט למקור ההכנסות השני בגודלו של אפל לאחר האייפון וחולל קטגוריה חדשה של מוצרים עם תחרות עזה מצד חברות כמו אמזון, סמסונג ואחרות. אפל מכרה עד היום יותר מ-40 מיליון מכשירי אייפד והכנסות של 25.3 מיליארד דולר לפחות.

 

אז בעלי אייפד 1,2 או טאבלט אחר, על פי הפרטים שפורסמו, יש סיבה לשדרג במרץ? וכל השאר, האם אייפד 3 יהיה הטאבלט הראשון שלכם?

 

פורסם לראשונה ב"חורים ברשת"

ראו גם:

שמונה חסרונות מהותיים של אייפד והפתרונות שלנו