נקמה ישראלית: חשפו אלפי כרטיסי אשראי של סעודים

האקרים ישראלים פרצו לאתרים סעודיים וגנבו מתוכם פרטי כרטיסי אשראי. פרסמו הודעה עם צילום של מאגר מידע רגיש

כרטיס אשראי
כרטיס אשראי | צילום: רויטרס

סטריפ

סטריפ חורים ברשת
סטריפ חורים ברשת | צילום: סטודיו nana10

פתיחה + צילום 1

בעקבות פרשת "ההאקרים הסעודיים" והדלפת אלפי כרטיסי אשראי של אזרחים ישראלים שעוררה דאגה רבתי בשבוע שעבר ועמדה בראש סדר היום התקשורתי בכל השבוע שעבר והיכתה גלים גם בתקשורת העולמית, החליטו כמה האקרים ישראלים לזום פעולת תגמול שתראה ל-0xOmar מאיפה משתין הדג.

 

על פי דיווח ב-PC Magazine הישראלי, כמה קבוצות האקרים ישראליות פרצו לאתרים סעודיים וגנבו מתוכם פרטי כרטיסי אשראי. בעקבות הפריצה הם פירסמו הודעה בה צירפו תמונה עם מאגר מידע רגיש של אזרחי סעודיה.

 

פעולת תגמול כזו, אם אכן קרתה, היא טיפשית למדי. ראשית, היא מפרה חוקים בישראל ואמנות בינלאומיות. שנית, אותו "האקר סעודי" הוא ככל הנראה בכלל מלצר מקסיקני כך שאין כל הגיון בהענשת אזרחים סעודים תמימים ומהלך כזה רק ידרבן האקרים ערביים לגנוב כרטיסי אשראי נוספים של ישראלים ולהוביל להסלמה שאין מנצחים.

 

ישראלים יזמו פעולת נקמה בהאקרים הסעודים
ישראלים יזמו פעולת נקמה בהאקרים הסעודים | צילום: צילום מסך

אמצע + צילום 2

במקביל, חברים בדף הפייסבוק של פייפאל ישראל דיווחו אתמול על ניסיונות פישינג. חברים שעשו לייק על פוסטים בדף קיבלו בקשת חברות תמוהה ממשתמש בשם Mehdi Messa ששלח להם גם הודעה פרטית בה הבטיח לגלות "הכל כאן על תשלום איך ודרכים PayPal". למעשה, ההודעה כוללת לינק לאתר פישינג זהה לפייפאל. גולשים שנופלים בפח עלולים למסור את חשבון הפייפאל שלהם וכרטיס האשראי להאקרים ערבים. תודה לאתי סורזון ושרית עמר שדיווחו.

 

גיא גיסר, מנהל התוכן והסושיאל מדיה של PayPal ישראל, מסר לנו שמדובר במשתמש אחד שנחסם על ידי החברה מספר דקות לאחר שהעלה את ההודעה הראשונה שלו (המופיעה בעברית קלוקלת וניכר כי תורגמה בגוגל טרנסלייט). בנוסף לכך, פייפאל שלחה לפייסבוק תלונה רשמית על המשתמש וביקשה שחשבונו ייחסם לצמיתות בשל הודעות Scam וניסיונות פישינג. PayPal מודיעה כי לעולם, אף נציג של החברה אינו שולח הודעות בפייסבוק עם לינקים כל שהם, ולכן לכל הודעה שכזו - גם אם הכתובת נראית חוקית - יש להתייחס בחשדנות ובזהירות המירבית ובשום אופן לא ללחוץ על הקישור ולהיכנס אליו.

 

ישראלים יזמו פעולת נקמה בהאקרים הסעודים
ישראלים יזמו פעולת נקמה בהאקרים הסעודים | צילום: צילום מסך

צילום 3

ישראלים יזמו פעולת נקמה בהאקרים הסעודים
ישראלים יזמו פעולת נקמה בהאקרים הסעודים | צילום: צילום מסך

אתמול הוגשה תביעה ייצוגית שנייה על רקע פרשת ההאקר הסעודי. ביום חמישי האחרון הוגשה תביעה ייצוגית ראשונה נגד קבוצת כאל ואילו היום הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה ייצוגית נגד PC Game, אחד האתרים, שמאגר כרטיסי האשראי שלו נפרץ ופורסם. התובע אור סגלוביץ', המיוצג על ידי עורכי הדין אוריה ירקוני, ד"ר נמרוד קוזלובסקי ועידו שפירא, תובע ממפעילי האתר 10 מיליון שקל בשם כ-10,000 אנשים.

 

לטענת התובע, פרטים ומידע רגיש שלו שנמסרו לאתר לצורך ביצוע שתי רכישות במהלך 2008 הכוללים שם, מספר תעודת זהות, מספר כרטיס אשראי, כתובת, מספר טלפון ודואר אלקטרוני, נחשפו עם שאר הפרטים שהופצו על ידי ההאקר הסעודי. התביעה הייצוגית היא בגין רשלנות, הפרת חוק הגנת הפרטיות, הפרת חוזה ופגיעה בפרטיות.

 

פורסם לראשונה עם "חורים ברשת"

ראו גם:

בגלל הסעודי: ישראלים נחסמו לרכישות בחו"ל