חשד: קנה מוצרים בשווי אלפי שקלים באמצעות כרטיסים שהדליף ההאקר

צעיר בן 18 מהצפון נעצר בחשד שהוריד קובץ של פרטי אשראי שחשף ההאקר הסעודי, ויצא למסע קניות. על פי החשד, הוא רכש מערכת קולנוע ביתית, מחשב טאבלט וסמארטפון. המעצר בוצע על ידי שוטר, שהתחזה לשליח של אחת החברות מהן הזמין את המוצרים

כרטיס אשראי ומקלדת
כרטיס אשראי ומקלדת | צילום: אימג' בנק

המשטרה עצרה היום (ראשון) צעיר בן 18 מהצפון, החשוד כי השתמש בפרטים של כרטיסי אשראי ישראלים, שהודלפו לאינטרנט על ידי ההאקר הסעודי. בית משפט השלום בעכו יתבקש להאריך מחר את מעצרו.

 

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של נענע10 Online

 

על פי החשד, הצעיר הוריד את אחד הקבצים שפרסם ההאקר, וביצע רכישות באינטרנט באמצעות כמה כרטיסי אשראי. בין היתר הוא רכש מערכת קולנוע ביתית, טלפון נייד מסוג סמסונג גלקסי ומחשב טאבלט בשווי אלפי שקלים.

 

הצעיר נעצר בזכות שיתוף פעולה בין המשטרה למחלקת הביטחון של אחת מחברות האשראי. שוטר שהתחזה לשליח הגיע הבוקר לביתו של הצעיר כדי למסור לו את המוצרים שהזמין, ועצר אותו במקום.

 

קצין מפלג ההונאה של מחוז הצפון, רב פקד ג'יהאד עוואדה, סיפר לרדיו קול רגע: "שוטר שלי התחזה לשליח של אחת החברות, שכביכול אמורות לספק לו את הסחורה, וכך בוצע המעצר ותפיסת המחשב שבו השתמש כנראה להזמנות. הוא היה בטוח שאנחנו באים לספק לו את הסחורה. דאגנו שהוא יחשוב שאנחנו השליחים".

 

ההודעה של ההאקרים הסעודים על הדלפת כרטיסי אשראי
ההודעה של ההאקרים הסעודים על הדלפת כרטיסי אשראי | צילום: חדשות 10

למעלה מ-20,000 כרטיסי אשראי דלפו לרשת

פרשת ההדלפה של כרטיסי האשראי הישראלים לרשת התפוצצה ביום שני בשבוע שעבר, כשהאקר הטוען כי הוא סעודי פרסם רשימה ובה כביכול פרטיהם של מאות אלפי כרטיסים. במהרה התברר כי המספר האמיתי של הכרטיסים הוא כ-15,000, וחברות האשראי מיהרו לבטלם ולהודיע ללקוחות שלא ייפגעו. ביום חמישי פורסם קובץ נוסף של כ-11,000 מספרי אשראי, וכ-6,000 מתוכם נמצאו מהימנים.

 

ביום שישי האחרון טען בלוגר ישראלי כי הצליח לעלות על עקבותיו של ההאקר, וטען כי אינו סעודי, אלא צעיר בן 19 מאיחוד האמירויות בשם עומאר חביב, שמתגורר במקסיקו. עם זאת, זמן קצר לאחר שהידיעה פורסמה בישראל, פרסם ה"האקר הסעודי" הודעה חדשה, בה הכחיש כי הצליחו לפענח את זהותו. "מדובר בעוד כישלון ישראלי", הוא כתב וציין כי התמונה שפורסמה היא של אדם חף מפשע.