בלוגר ישראלי: האקר מקסיקני עומד מאחורי פרסום פרטי כרטיסי האשראי

האם זהו ההאקר "הסעודי" שחשף את פרטיהם האישיים של עשרות אלפי ישראלים? בלוגר ישראלי טוען שעומאר חביב, בן 19 המתגורר דווקא במקסיקו, הוא שעומד מאחורי מתקפת ההאקרים הגדולה

עומר חביב. צעיר מקסיקני שחשוד שהוא ההאקר שפיצח את מספרי כרטיסי האשראי של הישראלים
עומר חביב. צעיר מקסיקני שחשוד שהוא ההאקר שפיצח את מספרי כרטיסי האשראי של הישראלים | צילום: פייסבוק צילום מסך

ריק

אמיר פדידה, בלוגר ישראלי, טוען היום (שישי) שהוא פיצח את זהות ההאקר שגנב את שמותיהם ופרטי כרטיס האשראי של עשרות אלפי ישראלים והפיץ אותם ברשת.

 

עד עכשיו סברו כולם שמדובר באדם מסעודיה, אולם הבלוגר חושף היום את המחקר שעשה בנושא לפיו מדובר דווקא בעומאר חביב - צעיר מאיחוד האמירויות במוצאו שמתגורר במקסיקו.

 

פדידה, שפרסם את דבריו בבלוגספוט, טוען כי חביב ביצע טעויות רבות שאפשרו את ההתחקות אחריו והגדולה שבהן - פנייה לכלי התקשורת בישראל תחת כתובת אי-מייל שבה שיבח את עצמו על "הישגיו". מהתחקיר שביצע עליו הבלוגר עולה כי מדובר בפרו פלסטיני שאחד מתחומי התעניינותו כוללים גם האקינג.

 

 

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של נענע10 Online » 

 

חביב הוא צעיר בן 19 מאיחוד האמירויות במוצאו אך מתגורר במקסיקו. הוא עובד בבית קפה ולומד במכללה. בפוסט שפרסם פדידה הוא מתאר כיצד הצליח להתחקות אחריו. הוא מתאר כיצד דרך כתובת המייל OxOmar@mail.ru הצליח לגלות שמדובר בשם שמקורו בספרדית, בכתובות אי-מייל נוספות ובפעילות בפורומים שונים. דרך כל אלו הצליח להגיע פדידה אל הפרופילים של עומאר ברשתות החברתיות מייספייס ופייסבוק ולגלות פרטים שונים על חייו.

 

ביום שני השבוע נחסם אתר הספורט ONE ובמקומו נחשף קובץ המכיל רשימה ובה פרטיהם האישיים של עשרות אלפי ישראלים. הפרטים כללו שם פרטי ושם משפחה, כתובות מייל ופרטי כרטיסי אשראי. לטענת ההאקר, הקובץ הכיל נתונים של 400 אלף ישראלים, אולם מומחים מטעם חברות האשראי קבעו כי לא מדובר ביותר מ-15 אלף. 

 

רוב נתוני האשראי נגנבו משני אתרי קופונים - "קבוצתי" ו-Sale365. אתמול התגלו פרטיהם של 5,200 כרטיסי ישראכרט ו-800 כרטיסים נוספים של חברת כ.א.ל. פרסום הפרטים יצר בהלה בקרב הישראלים ודאגה לגבי גורל כספם.

 

כרטיסי אשראי
כרטיסי אשראי

מוקדם יותר פרסם אותו האקר סעודי, הודעה בה הוא תקף את התקשורת הישראלית, וטען כי הפרסום לפיו הרשימה כללה רק 14 אלף כרטיסי אשראי הוא שקר. הוא צירף להודעה קישור להורדת קובץ, שלטענתו כולל פרטים של 11 אלף כרטיסי אשראי ישראליים נוספים. זאת, לדבריו, מתוך מאגר של 60 אלף מספרים שהוא מאיים לחשוף במלואו בקרוב. בסך הכל, לטענתו, יש ברשותו פרטים של מיליון כרטיסים.

 

"סטודנט ישראלי טיפש כתב שיש רק 14 אלף [כרטיסי אשראי]", כתב. "[זאת בזמן ש] רק בקובץ אחד יש 27 אלף מספרים פעילים". כעונש על הטענות על מספר הכרטיסים שהשיג, מבטיח ההאקר "להפיץ את מספרי כל מיליון הכרטיסים שברשותי, בקרוב". 

 

ההודעה המלאה פורסמה באתר pastebin.com. עוד הוסיף ההאקר, "במדיה הישראלית פורסם כי רק אתר one נפרץ. מי אמר? פרצתי ליותר מ-80 שרתים ישראלים כדי להשיג את הנתונים". עוד הוסיף, כי ברשותו מידע שגנב גם מחברות קבלן שעובדות עם צה"ל. "אאפשר לכל העולם לראות את המסמכים שלהם", איים.