קודאק עומדת להכריז על פשיטת רגל

חברת הצילום הוותיקה, שמעסיקה 19 אלף עובדים, עושה מאמצים של הרגע האחרון למכור את מלאי הפטנטים שברשותה

קודאק
קודאק | צילום: flick cc by rhoftonphoto

ריק

חברת הצילום קודאק תגיש בקשה להגנה מפני פשיטת רגל, במידה ולא תצליח למכור את מלאי הפטנטים שלה בשבועות הקרובים - כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל". מדובר בהליך הידוע בשם צ'פטר 11, המעניק לחברה הגנה מסוימת מפני נושיה, ונותן לה אפשרות להתארגן ולנסות לפעול מחדש.

 

אם הניסיון נכשל, החברה נשלחת לפירוק. על פי המקורות, הבקשה תוגש עוד החודש, או בתחילת פברואר.

 

עוד מדווח, כי החברה נמצאת במגעים עם גופים שונים בנוגע להלוואה של כמיליארד דולר, בתנאים שיאפשרו לה להמשיך לפעול תוך כדי הליכי פשיטת הרגל. קודאק, שהמציאה את סרט הצילום ואת המצלמה הדיגיטלית, מעסיקה כיום כ-19 אלף עובדים. דובר קודאק סירב להגיב לידיעה.

 

הצ'אנס היחיד של קודאק לשרוד הוא מכירת הפטנטים שלה. החברה עדיין עושה מאמצים של הרגע האחרון למצוא קונה ל-1,100 פטנטים רשומים שהיא מחזיקה בתחום הצילום הדיגיטלי, ששוויים מוערך ב-2-3 מיליארד דולר.  

 

קודאק אחראית ללא מעט מהפכות, ונחשבת אחת החלוצות העולמיות בתחום הצילום: היא המציאה את סרט הצילום, ובשנת 1900 סחפה את ארצות הברית עם מצלמת הבראוני שעלתה דולר אחד - והפכה את המצלמה האישית למוצר להמונים.

 

היא גם המציאה את המצלמה הדיגיטלית הראשונה - אך לא השקיעה בה ופיתחה אותה, מחשש שתפגע בהכנסותיה ממכירת הסרטים, מקור הכנסתה העיקרי.