משרד המשפטים בעקבות דליפת המידע: להיזהר ממלכודת נוספת לגניבת פרטים

הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים חוקרת את פרשת דליפת פרטי האשראי של אזרחים על ידי האקרים סעודיים שהתגלתה אמש. ברשות המליצו לאזרחים להמנע מבדיקת פרטיהם האישיים באתרים המציעים שירות זה, אלא אם הם בטוחים לגבי מהימנותם

פשיטה של חוקרי מחלק נוער תחנת נתניה על דירה במרכז העיר. בחיפוש התגלו עשרות אלפי פריטי דואר גנובים ומאות פריטים שנרכשו בכרטיסי אשראי גנובים. החשודים - אמא ששלחה את ילדיה לגנוב
פשיטה של חוקרי מחלק נוער תחנת נתניה על דירה במרכז העיר. בחיפוש התגלו עשרות אלפי פריטי דואר גנובים ומאות פריטים שנרכשו בכרטיסי אשראי גנובים. החשודים אמא ששלחה את ילדיה לגנוב | צילום: משטרת מרחב השרון

ריק

הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים החלה בחקירת מקיפה של פרסום נתוני כרטיסי אשראי על ידי האקרים סעודיים באינטרנט.

 

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של נענע10 Online»

 

"למרות החשש מהדליפה, לא מומלץ לבדוק האם פרטיך האישיים נמצאים בקובץ באתרים המציעים שירות זה, אלא אם הנכם בטוחים לגבי המהימנות של האתר, זו עשויה להיות מלכודת נוספת לגניבת פרטים", אמרו במשרד המשפטים. בהודעתם נמסר כי הרשות יחד עם יחידת ממשל זמין במשרד האוצר, שוקדים על פיתוח אתר אינטרנט אשר יאפשר בדיקה בטוחה של היקף חשיפת המידע לאזרחים.

 

עוד ציינו במשרד המשפטים, כי על גופים המוודאים זהות של אזרחים באמצעות שימוש בפרטי כרטיס אשראי בלבד, למצוא דרך חלופית לאימות זהות מרחוק עד שתתברר עד תום מידת החשיפה.

 

"ההבטחות על אבטחת המאגר הביומטרי מגוחכות"

אחת מאלה שפרטיה נחשפו ברשת היא יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ'. "כמו ישראלים רבים אחרים חשתי היום יותר מתמיד שההגנות על הפרטיות רופפות ביותר", אמרה יחימוביץ'. "מה שאירע הלילה מחדד את העובדה כי הבעיה החמורה מכולן היא לא מאגר כרטיסי האשראי שנפרץ, אלא הקמתו של המאגר הביומטרי בידי המדינה, פעולה לא דמוקרטית שתיצור מאגר עצום של טביעות אצבע, תמונות ופרטים רבים של אזרחים תמימים".

 

יחימוביץ' טענה כי הובהר סופית שההבטחות על אבטחת המאגר מגוחכות, וכי כל מאגר נתונים דינו להיפרץ. "על הממשלה להפנים בדחיפות את לקחי הלילה ולגנוז לאלתר את הקמת המאגר המסכן את שלומם ואת פרטיותם של אזרחי המדינה".