מהם האתרים הגדולים בישראל?

נתוני חברת גמיוז, שנבחרה למדוד את הטראפיק של אתרי האינטרנט בישראל חושפים את האתרים המובילים בישראל • חמשת הגדולים: וואלה, Ynet, תפוז, Mako ונענע10

אתרי אינטרנט ישראל - לוגואים
אתרי אינטרנט ישראל לוגואים | צילום: סטודיו נענע 10

ריק

וואלה, Ynet, תפוז, mako ונענע10 הם חמשת האתרים הגדולים בישראל, בהתאמה, בחודש נובמבר. כך עולה מנתונים חדשים שפרסמה היום חברת גמיוז, שנבחרה למדוד את הטראפיק של אתרי האינטרנט בישראל. תוצאות אלה מתפרסמות היום לראשונה, ואמורות להתפרסם באופן קבוע מדי חודש.

 

מספר הגולשים בוואלה בנובמבר עמד על 2.5 מיליון, לעומת 2.3 מיליון ל-Ynet ו-1.5 מיליון לתפוז. mako ונענע10 צמודים במקומות הרביעי והחמישי עם 1.475 מיליון גולשים לעומת 1.472 מיליון גולשים בחודש בהתאמה.

 

בהמשך הרשימה מופיעים האתר הכלכלי TheMarker במקום השישי (641 אלף גולשים בחודש), ואחריו אתר הספורט וואן (612 אלף), אתר החדשות אנ.אר.ג'י (588 אלף), אתר אם.אס.אן (562 אלף) ועכבר העיר (552 אלף). הנה רשימת 20 האתרים הגדולים:

טבלה גמיוז
טבלה גמיוז | צילום: גמיוז

המדידה מדרגת גם קבוצות גדולות של כמה אתרים, בהן מובילה קבוצת וואלה (הכוללת גם את יד2, טיפו ועוד) עם 3.1 מיליון גולשים בחודש. אחריה קבוצת Ynet (הכוללת בין היתר את לוח winwin ואתר Xnet) עם 2.7 מיליון גולשים בחודש ואחריהן קבוצת תפוז (1.6 מיליון) וקבוצת mako, שכוללת גם את buy2, עם 1.6 מיליון גולשים.

 

לקבוצת מסה - שאתר נענע10 הוא חלק ממנה - המוכרת פרסום לאתרים נוספים, יש 1.9 מיליון גולשים בחודש.

 

בסך הכל מודדת גמיוז 60 אתרים ישראליים, באמצעות שני כלים: תוכנה שיושבת באתר עצמו וסופרת כל משתמש שמבקר בו, ומדגם של כמה עשרות אלפי גולשים שהסכימו לאפשר לגמיוז לעקוב אחרי גלישתם באינטרנט. שילוב שני הכלים הללו מאפשר לגמיוז לא רק לדעת כמה גולשים יש בכל אתר אלא גם מי הם - נשים או גברים, צעירים או מבוגרים וכו'.

 

המדידה לא כוללת בשלב זה גלישה מפלטפורמות סלולריות כמו סמארטפונים וטאבלטים, וזו אמורה להתווסף בעתיד הקרוב. עוד צפויה להתווסף בעתיד מדידת תכני וידאו.