רשמית: גוגל תשיק טאבלט תוך שישה חודשים

אייפד, מאחוריך: אריק שמידט, יו"ר גוגל, חשף בראיון לעיתון איטלקי כי גוגל עובדת על טאבלט משלה, תחת המותג נקסוס

טאבלט גוגל - להמחשה בלבד לא לשימוש בהשקות!
טאבלט גוגל להמחשה בלבד לא לשימוש בהשקות! | צילום: נענע10 סטודיו

ריק

שוק הטאבלטים עומד להתרחב, שוב: יו"ר גוגל, אריק שמידט, אמר בראיון לעיתון איטלקי כי החברה מתכננת להשיק טאבלט תחת המותג נקסוס בתוך חצי שנה, וכי הוא יהיה ב"איכות גבוהה במיוחד". שמידט לא סיפק מידע נוסף אודות מפרט הטאבלט, גודלו או ייחודו לעומת טאבלטים אחרים מבוססי אנדרואיד, דוגמת XOOM של מוטורולה או קינדל פייר של אמזון.

 

כזכור, גוגל השיקה שלושה סמארטפונים תחת המותג נקסוס. הראשון, נקסוס 1, יוצר על ידי חברת HTC, ומטרתו העיקרית היתה להציג את מערכת ההפעלה אנדרואיד. אחריו הושק נקסוס S שיוצר על ידי סמסונג, וממש לאחרונה הושק הסמארטפון השלישי בסדרה, גלקסי נקסוס, המכשיר הראשון להריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד 4.0.

 

גוגל שואפת לנגוס בנתח השוק של אפל בתחום הטאבלטים, שהיום נשלט ברובו המכריע על ידי אייפד 2. נזכיר, כי על פי הערכות אפל עצמה צפויה להשיק אייפד חדש כבר במרץ הקרוב, עם מסך LED בעל איכות תצוגה גבוהה במיוחד.

אפל וגוגל מפתחות גאדג'טים לבישים

אם טאבלטים הם ההווה, הרי שגאדג'טים לבישים הם עתיד. כך, לפחות, מסתמן מחשיפת "ניו יורק טיימס", לפיה גוגל ואפל מפתחות את דור העתיד של המובייל - גאדג'טים לבישים שיתקשרו עם הסמארטפון שבכיס שלכם.

 

מהפרסומים עולה, כי הטכנולוגיה אותה גוגל מפתחת היא משקפיים בעלי עדשות-מסך, שיהיו מבוססות כנראה על טכנולוגיה שנמצאת בשימוש במסכי AMOLED השקופים שסמסונג הציגה ב-CES 2011. עוד עולה, כי המשקפיים יתקשרו עם תוכנות בענן, באמצעות חיבור האינטרנט שבסמארטפון.

 

הפרטים אודות הטכנולוגיה הלבישה שאפל מתכננת ברורים פחות. מקור אחד המצוטט בכתבה טוען כי מדובר בגרסה לבישה ושקופה של האייפון, שיהיה אפשר לענוד על פרק כף היד. חברות נוספות החלו בודקות את תחום הטלפונים הגמישים עוד בתחילת 2011, ולפי התחזיות סמסונג ונוקיה מתכוונות להשיק בשנה הבאה מכשירי סלולר עם מסכי OLED גמישים הניתנים לקיפול.