נסיך סעודי השקיע 300 מיליון דולר בטוויטר

אל-וליד בן טלאל, בעל חברת השקעות המחזיקה בין היתר במניות אפל, מרחיב את השקעותיו הטכנולוגיות עם קניית נתח מאתר המיקרו בלוגינג הפופולרי

הנסיך אלוליד
הנסיך אלוליד | צילום: רויטרס

ריק

הנסיך אל-וליד בן טלאל, משקיע סעודי המחזיק במניות בלברת אפל וב-Citygroup, בחר בשירות המיקרו בלוגינג טוויטר כהשקעתו הבאה, ורכש נתח מהחברה בשווי 300 מיליון דולר .

 

ההחלטה על רכישה בחברה, שלה 100 מיליון המשתמשים, התרחשה לאחר חודשים של דיונים אסטרטגיים ומשא ומתן בין חברת ההשקעות של אל-וליד, Kingdom Holding לבין טוויטר. בעקבות הרכישה, קפץ ערך המניות של החברה של אל-וליד ב-8.3%.

 

טוויטר, הרשת החברתית המאפשרת לכתוב מסרים של עד 140 תווים, עברה לאחרונה שדרוג מקיף של עיצוב האתר והרחבת שירותי הפרסום במטרה להפוך לאטרקטיבית יותר לקהל המפרסים ברשת. לדברי טוויטר, בהסתמך על הכנסותיה עד כי, היא תצליח להרוויח 139.5 מיליון דולרים מפרסומות בלבד השנה.

  

הונו של בן טלאל הוערך בשנה החולפת ב-21 מיליארד דלר, והוא נחשב אחד האנשים העשירים בעולם והעשיר ביותר בעולם הערבי. בין אחזקותיו בנקים, מלונות,תאגידי מדיה וכאמור - אפל.   

ההשקעה של אל-וליד בחברה מסן פרנסיסקו נעשית בצילה המתקרב של השקת פייסבוק בבורסה. הרשת החברתית הגדולה בעולם, בה חברים 800 מיליון איש, צפויה לגייס מיליארד דולר בשנה הקרובה.