האם אפל מתכננת להקים מרכז פיתוח בישראל?

מסתמן כי מטרת ביקורו של סגן נשיא בכיר של אפל בישראל היא הקמת מרכז פיתוח ראשון של החברה מחוץ לגבולות ארה"ב • אפל הציעה לרכוש חברת שבבי פלאש ישראלית בעבור 400 מיליון דולר

לוגו אפל
לוגו אפל | צילום: רויטרס

ריק

גורמי חדשות ישראלים מדווחים כי חברת אפל עומדת לפתוח מרכז פיתוח חדש בישראל באיזור חיפה, וכי יזם ההיי-טק הישראלי אהרון אהרון כבר מונה לתפקיד מנהל המרכז.

 

משלחת של ענקית הטכנולוגיה, שבראשה סגן נשיא אפל אד פרנק, נמצאת כעת בביקור בישראל. כעת מתבהר, כי סיבת הביקור היא החלטה היסטורית מצד אפל להקים את מרכז הפיתוח הראשון שלה מחוץ לגבולות ארצות הברית. אם יש אמת בדיווחים, אפל תצטרף לחברות טכנולוגיה מובילות בעולם להן מרכז פיתוח ישראלי במרכז תעשיות המדע מדרום לחיפה, דוגמת אינטל, מיקרוסופט יאהו וגוגל.

 

קדמו לידיעות אלו דיווחים על משא ומתן של אפל לרכישת חברת הסארט-אפ אנוביט, המפתחת שבבים המציעים פתרונות אחסון משופרים בזכרונות פלאש בשימוש בטכנולוגיית MSP (עיבוד אותות זכרון), אשר משולבים במכשירי אפל השונים, כולל האייפון, האייפד ולפטופי המקבוק אייר. שווי הצעת הרכישה עומד על עד 400 מיליון דולר, אך קשה להאמין כי מדובר בהצעה הסופית המדוייקת, כיוון שאפילו עבור סירי שילמה "רק" 200 מיליון דולר.

 

אהרון אהרון, מי שמדווח כי מונה למנהל מרכז הפיתוח הישראלי של אפל, החל את הקריירה הטכנולוגית שלו במעבדות המחקר של IBM בחיפה, לאחר מכן בחברת השבבים הישראלית צורן ולבסוף בחברת קמרו, שפיתחה מערכות תצוגה דרך קירות לשירותי אבטחה. ככל הנראה, הוא נמצא כעת בהשלמות במשרדי אפל בארה"ב. גם אפל וגם אהרון לא הגיבו על הדברים. 

 

על הקמת מרכז פיתוח ישראלי מעיבה העובדה כי זרוע הפיתוח והמחקר של אפל אינה זוכה להשקעה כלכלית גבוהה, בטח שלא יחסית לרווחיה, וב-2011 היא השקיעה רק 2% בלבד ממכירותיה השנה בפיתוח (2.4 מיליארד). בנוסף, בניגוד לחברות טכנולוגיות המקימות מרכזי פיתוח רבים, לאפל מרכז פיתוח טכנולוגי אחד במטה החברה (בקופרטינו) ועד היום היא לא ששה להוציא את הפיתוח והמחקר שלה מגבולות קליפורניה, שלא לומר מחוץ לגבולות ארה"ב.