דיווח: אפל מתכננת להשיק מקבוקים עם מסכי רטינה

לא רק האייפד עומד לזכות לשדרוג: לפי דיווח חדש אפל תשיק ב-2012 לפטופים עם מסכי רטינה בצפיפות פיקסלים גבוהה במיוחד, כמו של מסך האייפון 4S

מקבוק חדש של אפל
מקבוק חדש של אפל | צילום: צילום מסך

ריק

האם אפל מבשלת גירסה חדשה ללפטופי המקבוק שתכיל מסכי רטינה עם צפיפות פיקסלים גבוהה במיוחד? לפי בלוג הטכנולוגיה Digitimes, החברה מתכננת להשיק במחצית השנייה של 2012 מחשבים ניידים עם רזולוציית מסך של 2880 על 1800 פיקסלים.

 

לשם השוואה, מחשבי המקבוק הנוכחיים מכילים מסכים ברזולוציות הנעות בין 1680 על 1050 ו-1280 על 800, בדומה לשאר מסכי הלפטופים בשוק. אם אפל אכן תשיק מחשבים בעלי רזולוציה איכותית בהרבה, היא שוב תותיר מאחור את החברות המתחרות בתחום ותמצב את עצמה שוב כמובילה בתחום מחשבי האולטרה-בוק. 

 

אפל משתמשת במסכי רטינה בצפיפות של 326 פיקסלים לאינץ' עוד מתקופת האייפון 4, וגם האייפון 4S מכיל מסך LCD בגודל 3.4 אינץ' מסוג רטינה, שעדיין נחשב לאחד המסכים הסלולריים האיכותיים בשוק. טענת החברה היא כי בצפיפות פיקסלים שכזאת, לא ניתן לראות פיקסלים בודדים והכי מדובר במסך הטוב ביותר שיש ליישומים כמו קריאה.

 

ביולי השנה אפל השיקה דגמי מקבוק אייר חדשים, בגדלים שבין 11.6 ל-13.3 אינץ'. השדרוג המשמעותי בהם היה שהם מכילים את המעבדים החדשים i5 ו-i7  מבית אינטל, ובנוסף מקלדת בעלת תאורה אחורית, וכונני פלאש. פרט לדיווח החדש על המקבוקים, מקורות יודעי דבר טוענים כי בחודש מרץ הקרוב אפל תשיק גם אייפד HD עם צפיפות פיקסלים גבוהה במיוחד ותאורת לד כפולה.