אחרי הצונאמי: תמונות המתעדות את הנזק ביפן נחשפות באתר חדש של גוגל

אתר חדש של גוגל מכיל תמונות מפורטות של יפן לפני ואחרי הצונאמי, כפי שתועדו על ידי ניידות גוגל סטריט ויו, במטרה להמחיש את השפעת אסון הטבע על המדינה

ניידת גוגל סטריט ויו ביפן אחרי הצונאמי
ניידת גוגל סטריט ויו ביפן אחרי הצונאמי | צילום: miraikioku.com

ריק

רעידת האדמה הקשה והצונאמי שפגע ביפן בעקבותיה השמידו והרסו חלקים גדולים מהמדינה. בעוד שיפן משקמת את עצמה, גוגל השיקה אתר מפות חדש המוקדש הן למאמצי השיקום והן להמחשת הנזק שנגרם כתוצאה מאסון הטבע.

 

האתר החדש, שנקרא "Mirai e no kioku" (זכרונות למען העתיד, בתרגום מיפנית), מכיל תמונות בגובה הרחוב של שירות גוגל סטריט ויו, המאפשרות לגולש לבקר באיזורים נבחרים, לפני ואחרי שהצונאמי הכה בהם. דרך המעבר בתמונות של לפני ואחרי הצונאמי, ניתן לראות את השפעת אסון הטבע על מפעלים, בתים ושכונות שלמות המכוסות בפסולת שנשטפה ואת המאמץ המהיר של המקומיים להחזיר את החיים בחזרה לשגרה.

 

גוגל גם מקווה כי התמונות יאפשרו לחוקרים ומדענים ללמוד את השפעותיהם של אסונות טבע על אזורי מחייה, וימחיש לעולם את שיעור המידה של הנזק הנגרם ליפן.

 

ניידת גוגל סטריט ויו ביפן אחרי הצונאמי
ניידת גוגל סטריט ויו ביפן אחרי הצונאמי | צילום: miraikioku.com

תוכלו לבדוק את השירות בעצמכם באתר החדש. בכניסה לאתר, בחרו בלשונית ה-"Before" המופיעה מעל המפה של יפן. תפסו את האייקון של האיש הכתום שמעל ציר הזום שבצד שמאל, וגררו אותו לאיזור הנבחר. אחרי שתעלה תמונת סטריט ויו, בחרו בלשונית "After" כדי לצפות בתמונה של אותו האיזור אחרי הצונאמי.