גוגל מציגה: יוטיוב בעיצוב חדש וחברתי יותר

פיד חברתי חדש המתחבר לפייסבוק ולגוגל פלוס הוא השינוי המרכזי במתיחת הפנים החדשה שעברה על יוטיוב. וגם: התפריט הראשי של גוגל שוב השתנה

צילום מסך
צילום מסך | צילום: צילום מסך

ריק

קמתם הבוקר וגיליתם שהיוטיוב שלכם נראה שונה לחלוטין? כדאי שתתחילו להתרגל אליו, כי השירות הכריז על שינוי העיצוב הגדול ביותר אי פעם, כחלק מהשינוי העובר על גוגל, המביא את השכבה החברתית לכל שירותיה, כולל ג'ימייל ומנוע החיפוש.

 

יחד עם עיצוב המחודש (ויש שטוענים שפייסבוקי) של עמוד הבית ועיצובים אישיים של הערוצים, נראה שביוטיוב החליטו לקחת את כל מה שהם יודעים על אפשרויות חברתיות, ולהעמיס אותם לתוך שכבה אחת עמוסה באפשרויות שיתוף בכל הרשתות החברתיות הגדולות - והתוצאה היא לאו דווקא שלילית.

 

למשל, במרכז עמוד הבית תמצאו מעתה פיד של הפעולות האחרונות שלכם ביוטיוב. רוצים לראות אילו סרטים החברים שתיפו בפייסבוק או בגוגל פלוס? לחצו על האייקונים של הרשתות החברתיות בתפרטים השמאלי, והסרטונים ששותפו יוצגו כעת בפיד. מתחת לאייקונים תמצאו גם את שמות הערוצים שאתם מנויים אליהם, ערוצים מומלצים ותפריט לפי קטגוריות - לחיצה אחת - והם יופיעו בפיד המכרזי שלכם מבלי לעזוב כלל את עמוד הבית.

 

 

בנוסף לשינויים החברתיים, יוטיוב הוסיפה ארבע תבניות עיצוב חדשות לערוצי וידאו באתר המציעות יותר אפשרויות שיתוף חברתי. אם אתם רוצים לבדוק את כל האפשרויות החדשות באתר, גלשו למדריך של יוטיוב לעיצוב החדש.

גוגל משנה את התפריט הראשי

ובעוד שהספקתם להתרגל לתפריט הראשי השחור של גוגל, החברה כבר החליטה להחליף אותו בתפריט נפתח חדש, היוצא מתוך לוגו החברה. מעתה, בעת שתעברו עם העכבר על לוגו גוגל בצד השמאלי העליון (ימני למשתמשים בממשק העברי), יפתח לפניכם תפריט ניווט המציג את כל שירותי החברה - ממנוע החיפוש, דרך גוגל קלנדר ועד לבלוגר.

 

לתפריט הניווט שלושה חלקים. הראשון והכהה יותר מכיל את שירותי גוגל הפופולריים ביותר: מנוע החיפוש, ג'ימייל, יוטיוב, מפות וכו'. מעבר עם העכבר על "More" בתחתית התפריט יפתח לפניכם רשימה של שירותי גוגל נוספים: האנדרואיד מרקט, גוגל ספרים, פיקאסה ועוד.

 

 

כשתהיו מחוברים למשתמש הגוגל שלכם, בצד השני של תפריט החיפוש תמצאו את אייקון הגוגל פלוס שלכם עם הנוטיפיקציה המוכרת, שאומרת לכם מה חדש בגוגל. אך גם כאן הכניסה גוגל שינוי - לחיצה על כפתור ה-"Share" לצד האייקון יאפשר לכם להעלות סטטוס לגוגל פלוס בקלות ובמהירות, מכל שירות גוגל שבו אתם נמצאים, ומבלי לעזוב את העמוד.

  

השינויים המציפים את שירותי גוגל המקוונים בתקופה האחרונה קשורים לרשת החברתית החדשה של החברה, גוגל פלוס, ומטרתם להפוך את חווית השימוש בגוגל לחברתית באופן טבעי וקל יותר. בנוסף לשינויים אלו, גוגל הוסיפה לרשת החברתית עמודים לעסקים ומותגים, אפשרות לנהל צ'ט עם חברי מעגלים ועוד שלל חידושים.