הסוף לבעיית הסוללה באייפון? גרסה חדשה של iOS 5 שוחררה למפתחים

אפל השיקה את iOS 5.1, שכוללת תיקון לבעיית הסוללה, והשאירה בה גם הפתעה: אזכור בקוד לגירסה הבאה של האייפד, האייפד 3

אייפד 2 מאתר אפל הרשמי
אייפד 2 מאתר אפל הרשמי | צילום: צילום מסך

ריק

רואים את הסוף לבעיית הסוללה ב-iOS 5? אפל השיקה את גרסה iOS 5.1 של מערכת ההפעלה למכשיריה הניידים, והשאירה בה גם הפתעה: אזכור בקוד לגירסה הבאה של האייפד, האייפד 3. הגרסה זמינה בשלב זה למפתחים בלבד.

 

בלוג חדשות הטכנולוגיה 9to5mac גילה, כי ברשימת החומרה שבמערכת ההפעלה, ליד האייפון 2 והאייפד 2 נמצאים גם השמות אייפד 3.1, אייפד 3.2 ואייפד 3.3 - ככל הנראה שמות לאייפד הבא, שיושק לפי הדיווחים כבר במרץ 2012. הסיבה לשמות השונים היא שבארה"ב מכשירי האייפד מושקים במספר גירסאות שונות למפעילות הסלולר המקומיות.

 

לטענת בלוג הטכנולוגיה iLounge, מקור אמין מדווח האייפד שיושק בחודש מרץ יהיה עבה ב-0.7 מ"מ מאייפד 2 (186.4 מ"מ), כדי שיוכל להכיל תאורת מסך לד כפולה (Dual Light Bar). טענה זו תואמת לדיווח כי אייפד 3 יכיל מסך עם רזולוציה גבוהה במיוחד במיוחד.  

 

התיקון לבטריה-גייט בדרך

 

מערכת ההפעלה, הזמינה כרגע למפתחים בלבד, מביאה איתה מספר שינויים קטנים אך חשובים. הראשון והחשוב ביותר הוא שינוי בשירות איזור הזמן (Timezone), שהוא האחראי לתופעת התרוקנות הסוללה במהירות דרסטית אצל משתמשי אייפון רבים. העדכון יגיד לשירות להפסיק לעבוד כשהוא אינו בשימוש.

 

השינוי השני ב-iOS 5.1 הוא תיקון אוטומטי של ההקלדה בסגנון אנדרואיד, שכבר נחשף לפני שבועיים ויאפשר לבחור במילה המתאימה מתוך שורה של מילים אפשריות. ובנוסף, שינוי בהגדרות תוכנת ה-"Itunes Match" תאפשר להשתמש באפשרות סנכרון לשירים באייטיונס על גבי חבילת הגלישה הסלולרית בלבד.

 

בעיית הסוללה של iOS 5 עלה לכותרות לאחר שפורום התמיכה של אפל התמלא בתלונות משתמשים, שגילו כי שירות איזור הזמן משתמש בשירותי המיקום מרוקן את סוללת המכשיר במהירות - התרוקנות של כ-10% במצב מנוחה לשעה. זאת כיוון שהשירות ממשיך לעבוד ולדווח על מיקום המשתמשים ללא הפסק. עד כה העדכון הקודם, iOS 5.0.1, לא הצליח לפתור את הבעיה.