טירוף יום שישי השחור בארה"ב גובה קורבנות

לא רואים בעיניים: צרכנים תאבי הנחות דילגו מעל אדם מחוסר הכרה בדרך לדיל, בסניף וולמארט בארקנסו לקוחות דרסו זה את זה במאבק על מכשיר להכנת ופלים

שופינג צפוף ביום שישי השחור
שופינג צפוף ביום שישי השחור | צילום: רויטרס

סטריפ

סטריפ חורים ברשת
סטריפ חורים ברשת | צילום: סטודיו nana10

ביום שישי האחרון ציינו בארצות הברית (וגם בישראל) את ה-Black Friday, יום של חגיגת הנחות בחנויות און ליין וגם אוף ליין. על פי דיווח של ערוץ טלוויזיה מקומי, היה זה יום עקוב מדם של קונים ברברים שלא רואים שום דבר ממטר מלבד סימני דולרים.

 

צרכנים תאבי הנחות שעשו שופינג מאוחר בלילה התעלמו מאדם שהתמוטט ומת במרכז קניות בדרום צ'רקלסטון, מערב וירג'יניה. על פי עדי ראייה שהתראיינו לערוץ WSAZ, הקונים במרכז הקניות Southridge עקפו בדרכם לדיל הבא את וולטר וונס בן ה-61 שהיה שרוע על הרצפה חסר הכרה ולפחות במקרה אחד קונה צעד מעל האיש.

 

עובדי החנות, שככל הנראה נאסר עליהם לסייע לקונים במצוקה מחשש לתביעות, התקשרו למשטרה. צוות טיפול נמרץ הגיע למקום באיחור וניסה לבצע באיש החייאה, אך ללא הואיל. הרופאים הכריזו על מותו זמן קצר לאחר שהובל לבית חולים סמוך.

"מה קרה לשומרני הטוב", תהתה סו קומפטון, חברה ועמיתה לעבודה של וונס, "איך אפשר לא להבחין באדם אחר שנקלע לצרה? אני לא מסוגלת להבין את זה ולהעלות על הדרך סיבה אחרת לכך שאנשים לא נקפו אצבע בשבילו מלבד תאוות בצע בגלל מבצע".

 

 

ובינתיים בקליפורניה, אשה שחשודה בריסוס גז פלפל על קונים בסניף וולמארט כדי להשיג לעצמה מכשיר Xbox 360 הסגירה עצמה למשטרה. לפחות 20 אנשים נפצעו בתקרית. החקירה בעיצומה. למרות אלימות הקונים והברבריות הצרכנית, רשתות השיווק מרוצות לאחר שרשמו שיא מכירות של כל הזמנים, אשר על פי הערכות נאמד ב-11.4 מיליארד דולרים, גידול של 6.6% ביחס לשנה שעברה.  גם הקניות און ליין רשמו עליה של 24.3% ביחס לשנה שעברה ביום שישי השחור.

 

בליטל רוק, ארקנסו, תועדה קרב בין קונים משולהבים שדחפו זה את זה ודרכו זה על זה כדי להשיג לעצמם מכשירים להכנת ופלים בשני דולרים בסניף וולמארט המקומי. ב-Gawker ציינו שהסרטון הזה מבטא את כל מה שדפוק באמריקה כיום: הכלכלה האכזרית, הצרכנות האגרסיבית, קפיטליזם ברברי והיעדר אכפתיות וערבות הדדית ביחס לבני אדם אחרים.

 

 

פורסם לראשונה ב"חורים ברשת"