שוב נפלתם בפח: רכבת ישראל לא איימה על גולשים בפייסבוק

מכתב בו מאיימת רכבת ישראל על חבר פייסבוק בתביעה זכה למאות שיתופים, לייקים ותגובות נזעמות מהגולשים. חבל שהוא היה בכלל מזויף

רכבת ישראל בפייסבוק
רכבת ישראל בפייסבוק | צילום: צילום מסך

ריק

סוג חדש של מתיחה בפייסבוק רוכב על גל המחאה נגד תיקון חוק לשון הרע. קבוצת הפייסבוק הפופולרית "סטטוסים מצייצים" העלתה לפני שעה מכתב שנשלח כביכול על ידי רכבת ישראל, המאיים על הגולש כרמי אייל לחדול מהכפשת שירותיה בשם התיקון לחוק לשון הרע, שזכה לכינוי "חוק ההשתקה".

 

המכתב, שכותרתו "אזהרה לפני תביעה", מאיים כי בעקבות התיקון לחוק לשון הרע, סכום הפיצוי על הוצאת דיבה גם ללא הוכחת נזק עומד על 300 אלף שקל. כרמי התבקש להפסיק מיידית את "הכפשת הרכבת", באיום כי "ייתבע מיידית" אם לא יחדל מכך. על המכתב חתומה "מורן יעקובי, יועצת משפטית".

 

 

צילום מסך
צילום מסך | צילום: צילום מסך, פייסבוק

שעה בלבד לאחר הסטטוס של קבוצת הפייסבוק, תמונת המכתב שותפה 70 פעמים, זכתה ל-133 לייקים וזכתה לתגובות נזעמות של הגולשים ולקריאות "החוק יגן על השרלטנים והעושקים" ו"אני מתחילה להרגיש כמו ברוסיה הקומוניסטית".

 

בין התגובות לפוסט המקורי, חדי העין יכלו להבין בתגובת העמוד הרשמי של רכבת ישראל בפייסבוק, המודיעה כי מדובר בזיוף.

 

 

צילום מסך
צילום מסך | צילום: צילום מסך

המכתב המזוייף, שהצליח להכעיס רבים, נוצר על ידי אדם שביקש להתחזות לרכבת ישראל כדי לעלות על גל המחאה האופנתי הנוכחי בפייסבוק, וגם הצליח, הודות להפצת המכתב ברשת החברתית ללא בדיקת אמינותו. כחצי שעה לאחר שרכבת ישראל כתבה כי מדובר בזיוף, הורידו "ססטוסים מצייצים" את הפוסט מעמוד הפייסבוק שלהם.

 

הצעת התיקון לחוק לשון הרע, שעברה בקריאה ראשונה אמש בכנסת, קבעה הגדלה של עד פי שישה של סכום הפיצוי בגין הוצאת דיבה, בלי הוכחת נזק אצל הנפגע, עד לסכום של 300 אלף שקלים, לעומת ה-50 אלף הקיימים היום בחוק. כמו כן, יוגדל הסכום ל-600 אלף שקלים אם הוכחה כוונה לפגוע.