הטיקר של פייסבוק מתחיל להציג פרסומות

החל ממחר תתחיל פייסבוק לשלב בהדרגה סיפורים ממומנים בטיקר. איזור המבזקים החברתיים יתמלא בתכנים של דפים עסקיים, בין אם המשתמשים מעוניינים להחשף אליהם או לא

פייסבוק
פייסבוק | צילום: Gettyimages/ אימאג'בנק
סטריפ חורים ברשת
סטריפ חורים ברשת | צילום: סטודיו nana10

בין אם אתם שונאים אותו כמונו או אוהבים אותו, אי אפשר להתעלם מהטיקר של פייסבוק מאז הושק בחודש אוגוסט. איזור המבזקים החברתיים המשולב בצד ימין לניוזפיד קולע את החיים החברתיים שלנו לתזזית.

 

הטיקר מעדכן על כל פעולה שחברים עושים עכשיו און ליין: מגיבים, עושים לייק, מצרפים חברים חדשים, עושים מנוי לעדכונים וכו'. הטיקר מתעתע בנו ויוצר את התחושה שכל הזמן קורה משהו בפייסבוק ולא כדאי לפספס, אפילו שרוב הדיווחים האלה אינם יותר מ"דיווחי תנועה" חסרי משמעות.

 

עבור פייסבוק, הטיקר הוא סיפור הצלחה שכן הוא מגדיל את כמות האינטראקציות של חברים באתר והופך את הרשת החברתית ל"דביקה" יותר במונחים של זמן שהייה. כעת היא מתכוננת לנצל את החשיפה של הטיקר כדי לפרסם באמצעותו מודעות תוכן. הכוונה ל"סיפורים ממומנים" (Sponsored Stories), פורמט הודעה שהושק בתחילת השנה המאפשר למפרסמים המשתתפים בתוכנית לפרסם פוסטים בתשלום, צ'ק אינים, לייקים של חברים לדפים עסקיים, המשלבים שמות של חברים שקיימו אינטראקציות ביחס לדף המפרסם וקישור אליו.

 

על פי דיווח באתר ClickZ, החל מיום שני פייסבוק תתחיל לשלב בהדרגה סיפורים ממומנים בטיקר. "ה-Sponsored Stories עוזרים לאנשים להיחשף להצעות שיווקיות רלוונטיות והאינטראקציה עמן גדולה פי שניים ביחס למודעות רגילות בפייסבוק", על פי הנוסח השיווקי של לסרה דוברת האתר.

 

עבור חברים, המשמעות היא חשיפה רבה יותר לדפים עסקיים שחברים מקיימים עמם אינטראקציה בין אם הם מעוניינים בחשיפה הזו או לא. נזכיר שאין שום אפשרות מובנית להסיר את הטיקר מלבד פתרונות חיצוניים.

 

פורסם במקור ב"חורים ברשת"

 

עוד באתר חורים ברשת:

איך מסלקים את הטיקר החדש ומתקנים את פייסבוק