דיווח: אמזון תשיק סמארטפון בשנה הבאה

דיווח חדש מגלה: בעקבות הצלחת השקת הקינדל פייר, אמזון מתכננת לייצר גם מכשיר סלולרי במחיר משתלם עם תכני מוזיקה, סרטים ומשחקים בלעדיים

סלולרי אמזון - אילוסטרציה בלבד, לא לשימוש במקרה של השקת מכשיר אמיתי מאמזון!
סלולרי אמזון אילוסטרציה בלבד, לא לשימוש במקרה של השקת מכשיר אמיתי מאמזון! | צילום: נענע10

ריק

פחות מחודש לאחר שהשיקה את טאבלט הקינדל פייר, אמזון נמצאת בשלבי פיתוח של סמארטפון אשר יושק ברבעון האחרון של 2012, כך פי מידע של חברת Citigroup האמריקנית לשירותים פיננסים. לדברי סיטיגרופ, המכשיר יכיל מעבד של חברת טקסס אינטרומנטס, וייצורו יעלה לחברה בין 150 ל-170 דולר. החברה שתייצר את הסלולרי היא ככל הנראה פוקסקון, אותה החברה המייצרת את מכשירי האייפון של אפל.

 

ב-28 בספטמבר השיקה אמזון את קינדל פייר, טאבלט 7 אינץ' מבוסס אנדרואיד שמחירו 199 דולר בלבד - ועוררה סערה בשוק מחשבי הלוח, עם מכירות של 50 אלף יחידות ביום. הפייר, שעולה 300 דולרים פחות מאייפד 2 של אפל, מאפשר למשתמשיו גישה לא רק לחנות האנדרואיד, אלא לחנות האפליקציות, המוזיקה הספרים והמגזינים של אמזון, וגם צפיה בסרטים וסדרות דרך שירות הענן של החברה, Whispersync. מנגד, כדי להוזיל את הטאבלט, קינדל פייר אינו מכיל חיבור 3G מצלמה או מיקרופון.

 

אם אמזון אכן תשיק סמארפון בשנה הבאה, היא תתמודד מול מתחרים חזקים בשוק הסלולרי. 2012 תהיה ככל הנראה השנה שבה יושק אייפון 5 של אפל, מכשירי ה-WP של מיקרוסופט צפויים לחדור גם הם לשוק, ומכשירי האנדרואיד החזקים בעלי 4 הליבות יהפכו את שוק האנדרואיד למגוון ותחרותי עוד יותר. יתרונה של אמזון יכול להיות טמון, כמו במקרה של קינדל פייר, במחיר תחרותי, ובתוכן הרב והבלעדי שיש לה להציע למשתמשיה.