גוגל השיקה חנות מוזיקה מתחרה לאייטיונז

גוגל פותחת חזית חדשה מול אפל: השיקה חנות מוזיקה חדשה עם 8 מיליון שירים, הזרמת מוזיקה לכל מכשיר ושיתוף עם חברים בגוגל פלוס. בינתיים לתושבי ארה"ב בלבד

חנות גוגל מיוזיק
חנות גוגל מיוזיק | צילום: צילום מסך

ריק

גוגל פותחת חזית נוספת מול אפל: השיקה לפנות הבוקר (ה') את שירות המוזיקה Google Music, ושינתה בן רגע את המשחק בתעשיית המוזיקה המקוונת. גוגל מיוזיק כולל חנות מוזיקה חדשה באנדרואיד מרקט עם 8 מיליון שירים, ושירות המאפשר למשתמשים לאחסן מוזיקה בחינם בענן. החנות והאחסון יאפשרו לקנות מוזיקה ולהזרים אותה מכל מכשיר, בין אם מחשב, טאבלט או סמארטפון.

 

גירסת הבטא של גוגל מיוזיקה הושקה במאי האחרון, ואפשרה למשתמשיה להעלות קבצים לענן ולהאזין להם מכל מכשיר. השירות המלא, כפי שהושק היום, כבר מספק שירותים נרחבים יותר, אותם חילקה גוגל לחמש קטגוריות: גילוי מוזיקה חדשה, קנייה, האזנה, ארגון ושיתוף.

 

כמו מרבית שירותי התוכן המוזגנים בזכויות יוצרים, גוגל מיוזיק זמין בינתיים רק לתושבי ארה"ב, ויגיע בהדרגה לעוד מספר מדינות בעולם. אם לשפוט לפי חנות המוזיקה של אפל, אייטיונז, שאינה זמינה לישראלים, ייתכן שגם גוגל מיוזיק לא יושק רשמית בישראל.

 

המשתמשים האמריקנים יכולים להנות כבר עכשיו ממקום אחסון של עד 20 אלף שירים בענן של גוגל, ולהחשף למוזיקה של למעלה מ-1,000 חברות מוזיקה שאיתן הגיעה להסכם (חברת וורנר לא כלולה ביניהן). בין החברות תוכלו למצוא את ענקיות המוזיקה יוניברסל, סוני, EMI וחברות עצמאיות רבות.  

 

 

 

שיתוף בגוגל פלוס, שירים של הרולינג סטונז בחינם

 

הנה כמה מהאפשרויות המעניינות והפרטים שכדאי לדעת על גוגל מיוזיק:

  • ספריית המוזיקה של גוגל מיוזיק ניתנת לגישה (לתושבי ארה"ב) בכתובת-music.google.com/music. כמו אייטיונס ורוב תוכנות השמעת המוזיקה, הספרייה מאפשרת להעלות קבצים ולארגן אותם לפי שירים, אלבומים, ז'אנרים, או אמנים. תוכלו גם לסמן שירים אהובים, להאזין לשירים באפשרויות "מיקס" שונות (בסגנון Shuffle) ולבנות רשימות האזנה אישיות. כאמור, תוכלו להעלות לספרייה עד 20 אלף שירים שונים, שיאוחסנו - בחינם - בענן של גוגל.

 

  • חנות המוזיקה עצמה היא אגף חדש באנדרואיד מרקט, חנות האפליקציות של גוגל. מבין 8 מיליון השירים הזמינים (גוגל מבטיחה שיהיו 13 מיליון בקרוב), תוכלו למצוא שירים בחינם, ושירים לקנייה ב-69 סנט, 99 סנט או 1.29 דולר. כאמור, כל שיר שתרכשו יהיה זמין מיידית בספריית המוזיקה של השירות, ותוכלו להאזין לו מכל מכשיר המחובר לרשת. לרגל ההשקה, תוכלו למצוא חינםשירים של הרולינג סטונס, פרל ג'אם שאקירה וקולדפליי.

 

חנות גוגל מיוזיק
חנות גוגל מיוזיק | צילום: צילום מסך
  • משתמשים בגוגל מיוזיק יוכלו לשתף את השירים שקנו באנדרואיד מרקט ברשת החברתית גוגל פלוס. השיתוף יכול להעשות הישר מתוך חנות המוזיקה בלחיצה על כפתור השיתוף. לאחר השיתוף, כל חבר בגוגל פלוס יוכל לשמוע את השיר פעם אחת בחינם, מתחילתו ועד סופו.

 

  • משתמשים שרכשו שירים יוכלו להוריד אותם לכל מכשיר כמות בלתי מוגבלת של פעמים, כמו בחנות האייטיונס. במקרה שתרצו לגבות את ספריית המוזיקה שלכם במחשב נוסף, תוכלו להוריד את כל השירים כמה פעמים שתרצו ולשמור אותם.

 

  • גוגל תומכת באמנים עצמאיים, ומאפשרת להם להציע את המוזיקה שלהם למכירה בגוגל מיוזיק באמצעות Artist Hub. כל אמן יוכל ליצור עמוד אישי תמורת 25 דולר ולהעלות אליו תכנים למכירה. גוגל תרוויח 30% מכל מכירה שתעשה בעמוד האמן.