מגפה בפייסבוק: תמונות פורנוגרפיה ואלימות מציפות את הרשת החברתית

תמונות פורנוגרפיות קשות ותמונות של בעלי חיים פגועים התפשטו ברחבי הרשת החברתית. מפייסבוק נמסר כי הנושא תחת חקירה • כך תתמגנו נגד הווירוס

פייסבוק
פייסבוק | צילום: Gettyimages/ אימאג'בנק

ריק

האם הבחנתם בימים האחרונים בתכנים פורנוגרפיים או תמונות של אלימות כלפי בעלי חיים בפיד הפייסבוק שלכם? הרשת החברתית הגדולה בעולם הודתה כי היא נמצאת זה תחת "מתקפת ספאם מתואמת", המציפה את פיד החדשות של המשתמשים בתכנים קשים לצפייה מזה שלושה ימים.

 

התמונות שהציפו את פייסבוק ללא אישורם של המשתמשים כוללות תכנים פורנוגרפיים קשים, תמונות של סלבריטים כגון ג'סטין ביבר שעובדו בפוטושופ לתוך סיטואציות מיניות, תמונות של אלימות קשה, בעיקר של בעלי חיים שעברו התעללות.

 

מפייסבוק נאמר אתמול (ג') כי מקור המתקפה במספר משתמשים שהעתיקו ללא ידיעתם קוד של וירוס לשורת הכתובת בדפדפן שלהם, וגרמו לשיתוף התכנים מבלי לדעת זאת. החברה הרגיע ואמרה כי היא עובדת על טיפול בחורי האבטחה שעזרו לוירוס להתפשט, וכי היא מתכוונת להחיל בקרוב אכיפה מוגברת "לסגירת חשבונות ועמודי פייסבוק הגורמים להתפשטות וירוסים ברשת החברתית". אך התגובה מצד פייסבוק לא הרגיעה את המשתמשים, שרבים מהם הביעו את מורת רוחם בטוויטר, ואף איימו לבטל את חשבון הפייסבוק שלהם כתגובה.

 

למרות שמקור הוירוס עדיין לא ידוע, חלק מהאצבעות המאשימות מופנות כלפי ארגון הרשת האנרכיסטי אנונימוס, שאיים לתקוף את פייסבוק בסרטון שהועלה לרשת ב-10 בנובמבר. בסרטון נאמר שפייסבוק הותקפה על ידם באמצעות וירוס, אשר "שולח לינקים של ספאם ומשתלט על חשבון המשתמש". הסיבה למתקפה, לטענתם, היא מתקפה נגד שחיתות ונגד קבוצות המתנגדות לארגון. אך הצפת פייסבוק בתכנים פורנוגרפיים או אלימים לא הוזכרו.

 

לפייסבוק יש מדיניות האוסרת על עירום ופורנוגרפיה ומאפשרת רק לאנשים בגילאי 13 ומעלה להרשת אליה. בנוסף, החברה מעודדת את המשתמשים לדווח על תכנים בעייתים באמצעות לינק הדיווח בעמודי פייסבוק. אם הפרופיל שלכם הותקף על ידי הספאם, החליפו סיסמה, הסירו אפליקציות שאינכם משתמשים בהן, והריצו בדיקת אנטי וירוס במחשב.