אקס בוקס חדשה וסמארטפון ארבע ליבות? כל השמועות לקראת תערוכות 2012

אלו מכשירי סלולר וגאדג'טים יושקו בתערוכות האלקטרוניקה המתקרבות של 2012? כל הדיווחים החמים לשנה החדשה

צילום מסך
צילום מסך | צילום: צילום מסך

ריק

בעוד כחודש, כמדי שנה, תיפתח בלאס וגאס תערוכת האלקטרוניקה הבידורית CES, בה מציגות מיטב החברות את הגאדג'טים והמכשירים המתוכננים לשנה הקרובה. חודש לאחר מכן, בפברואר, תתקיים בברצלונה תערוכת MWC - הבמה הגדולה ביותר בעולם ליצרניות הסלולר, בה נחשפו בשנה שעברה אופטימוס 3D של חברת LG, אקספריה פליי של סוני אריקסון, גלקסי S2 של סמסונג ועוד.

 

לקראת שני האירועים, שיקבעו את המגמות הטכנולוגיות של 2012, החלו דולפים לרשת שלל דיווחים, מפרטים ותמונות של מכשירים חדשים, סמארטפונים, טאבלטים, מסכים ומוצרים שונים שעתידים להיחשף באחת מהתערוכות.

 

אנחנו, כמובן, נסקר את שתי התערוכות באופן שוטף. אך בינתיים, ליקטנו עבורכם את השמועות החמות והמעניינות ביותר:

HTC כובשת את הליבות

נראה שחברת הסלולר הטייוואנית HTC דולפת מכשירים ארבע ליבתיים מכל הכיוונים בשבועיים האחרונים. הנה למשל תמונה ומפרט של סמארטפון חדש בשם Edge, שיתחרה על התואר הסמארטפון הראשון בעל מעבד טגרה 3 עם ארבע ליבות. המכשיר יושק ככל הנראה בתערוכת תערוכת MWC 2012 שבברצלונה.

 

מהנתונים עולה, כי סמארטפון הארבע ליבות הראשון של HTC מכיל מסך ענק בגודל 4.7 אינץ' ברזולוציית 720 פיקסל, ומזכיר במפרטו (פרט למעבד) את המכשיר החדש שהחברה השיקה לפני שבועיים, ה-Rezound. המכשיר שהודלף מכיל 1 ג'יגה בייט RAM, מצלמה אחורית של 8 מגה פיקסל עם תאורת לד ומפתח צמצם של 2.2f, נפח אחסון של 32 ג'יגה בייט. כמו כן, גם אדג' ישווק בשילוב טכנולוגיית Audio Beats, המציעה איכויות שמע גבוהות יותר בהאזנה דרך אוזניות המותג Beats. 

 

   

HTC Edge
HTC Edge | צילום: PocletNow

יצרנית הסלולר הטייוואנית HTC הובילה את מכירות הסמארטפונים בארה"ב ברבעון השלישי של השנה, ועקפה בדרך את אפל וסמסונג, עם מכירות של 5.7 מיליון מכשירים בארה"ב, אם HTC תהיה החברה הראשונה שתשיק מכשיר מעבד ארבע ליבתי, הסיכוי כי תחזק עוד יותר את אחיזתה בשוק הסלולר רק יגדל.

 

בנוסף, דיווחים נוספים מצביעים על כך ש-HTC מתכוונת לחשוף גם טאבלט ארבע ליבות בפברואר. מחשב הלוח המדובר צפוי להיות טאבלט חלונות, אך יוכרז לפני השקת מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט, חלונות 8, ולכן כנראה שיכיל את חלונות 7 הנוכחית בלבד. 

LG והטלוויזיה של גוגל

דיווח עיקש מאתר החדשות בלומברג מצביע על כך שהבשורה הבאה בחזית הטלוויזיה החכמה של גוגל תצא מחברת האלקטרוניקה הקוריאנית LG. הגירסה הבאה של גוגל TV, כך טוענים המקורות, תושק כבר בחודש הבא ב-CES, ותהיה זו שתחרוץ את גורלה של טלוויזיית גוגל לטוב או לרע. 

 

המקורות לא חשפו עוד פרטים טכניים על הטלוויזיה, אך LG כבר חשפה שלושה מוצרים שיופיעו בתערוכה בינואר. הראשון הוא תחנת עגינה למכשירים הניידים של אפל, בעיצוב יפהפה של קובייה הונגרית שחורה, התומכת גם בהזרמת מדיה באוויר (AirPlay).

 

 

LG תחנת עגינה רמקול
LG תחנת עגינה רמקול | צילום: theverge.com

LG 2 מתחת לתמונה

בנוסף, LG צפויה להציג בתערוכה שני מסכי לד תלת ממדיים בגודל 55 אינץ' - Cinema 3D LM8600 ו-Nano Full LED Cinema 3D LM9600. המסכים, לפי LG, יהיו הדקים ביותר שפיתחה החברה עד כה, ועם תצוגה בהירה וחדה במיוחד.

 

אבל זה לא הכל: LG תחשוף גם מסך פלזמה תלת ממדי שלישי, בגודל 60 אינץ' העונה לשם PM9700. המסך יגיע עם שלט ה-Magic Motion, המסוגל לזהות מחוות תנועה לשליטה - כמו הבקר של קונסולת ה-Wii של נינטנדו. 

 

 

LG מסך תלת ממד
LG מסך תלת ממד | צילום: theverge.com

אקס בוקס חדשה?

רבבות דיווחים מדברים על כך שקונסולת המשחקים של מיקרוסופט הולכת להתחדש בדגם שיקרא "Xbox 720" בתערוכת CES 2012, ותכיל חידושי חומרה רבים. אתר חובב אקסבוקס צרפתי טוען כי הקונסולה תכיל מעבר שש ליבתי (Hex Core) וכרטיס גרפי של AMD ו-2 ג'יגה בייט RAM.

 

לצד דיווח זה, אתר MSNerd, מדווח כי האקס-בוקס הבאה תהיה קטנה יותר וזולה יותר מקודמתה, וגם כי תתבסס על מעבדי ARM - בהם עושים היום שימוש בעיקר בתחום הסלולר ומחשבי הלוח.

 

 

אקס בוקס
אקס בוקס | צילום: יח"צ