אדובי מפסיקה לפתח פלאש למובייל ולטלוויזיה

עוד הישג לסטיב ג'ובס: חברת אדובי הודיע הכי תפסיק לפתח את פלאש לשוק המובייל ותתמקד מעתה ב-HTML 5

אדובי פלאש אנדרואיד
אדובי פלאש אנדרואיד | צילום: נענע10

ריק

הקרב הארוך בין אפל לאדובי על שילוב פלאש במכשירי הסלולר והטאבלטים הגיע לסיומו, והמפסידה היא אדובי. החברה הודיעה כי תפסיק לפתח את נגן הפלאש לשוק המובייל, וגם כי היא מתכננת לזנוח את עבודתה בתחום פיתוח פלאש לדפדפנים לטלוויזיות.

 

אדובי מסרה בהודעה לעובדיה כי מעתה תתמקד במתן יכולות למפתחים ליצור אפליקציות להורדה באמצעות Adobe AIR: "לא נמשיך להתאים את פלאש מובייל עבור דפדפנים, מערכות הפעלה או מכשירים חדשים". עם זאת, החברה מבטיחה להמשיך ולתמוך בלקוחותיה הקיימים המשתמשים בפלאש עד לסיום תקופת התמיכה. 

 

בתחילת ימי האנדרואיד של גוגל, אחד מיתרונותיו הגדולים היה התמיכה בפלאש והצגת סרטוני פלאש, זאת בניגוד ל-iOS של אפל. סטיב ג'ובס היה מהמתנגדים הראשיים לשילוב תמיכה בפלאש במערכת ההפעלה של האייפון והאייפד בטענה שהטכנולוגיה כבדה מדי ומאטה את פעולת המכשיר. ג'ובס טען עוד ב-2010 כי הטכנולוגיה המתחרה HTML 5 עדיפה עליה, וכעת נראה שאדומי מסכימה עם אמירתו: "HTML 5 היא הפתרון הטוב ביותר ליצירת תכנים לדפדפנים בכל הפלטפורמות הניידות".

 

לצד ההודעה על הפסקת פיתוח הפלאש לשוק המובייל, הודיעה אדובי אמש (ד') על פיטורי 750 מעובדי החברה . לפי הערכות, החברה תתרכז מעתה בפיתוח ל-HTML 5, מדיה דיגיטלית ושירותי אחסון בענן.