יו"ר גוגל: העבודה על אנדרואיד קדמה לאייפון

אריק שמידט התייחס לציטוטים בביוגרפיה של סטיב ג'ובס, לפיו הוא נשבע "להשמיד את אנדרואיד כי הוא מוצר גנוב" ואמר: אנדרואיד התחילה קודם

אריק שמידט
אריק שמידט | צילום: פליקר, World Economic Forum

ריק

"העבודה על אנדרואיד קדמה לאייפון" - כך אמר יו"ר גוגל, אריק שמידט, לכתבים במהלך ביקורו בדרום קוריאה. שמידט אמר את הדברים כאשר התבקש להתייחס לציטוטים של סטיב ג'ובס בביוגרפיה על חייו, בהם הוא נשבע "להשמיד את אנדרואיד, כי הוא מוצר גנוב", והוסיף כי הוא מוכן ל"מלחמה גרעינית" על כך.

 

שמידט, המצוטט ברויטרס, אמר כי אינו מעוניין להתייחס למה שנכתב בספר לאחר מותו של גו'בס. "סטיב הוא אדם פנטסטי, שחסר לי מאד", אמר. "אני חושב שרוב האנשים יסכימו שגוגל היא חברה חדשנית, ואציין גם כי העבודה על אנדרואיד התחילה לפני העבודה על האייפון".

 

אנדרואיד, שהחלה את דרכה כסטארט-אפ קטן, נוסדה בשנת 2003, ונרכשה על ידי גוגל בשנת 2005 ומייסדה מונה להוביל את פיתוח מערכת ההפעלה. יחד עם זאת, מכשיר האנדרואיד הראשון יצא לחנויות רק בשנת 2008 - זמן רב אחרי האייפון שהוצג לראשונה ב-2007.

 

"אנדרואיד תישאר פתוחה"

שמידט התייחס גם לרכישת מוטורולה מוביליטי על ידי גוגל, שהעלתה תהיות וחששות באשר להמשך העבודה המשותפת שלה עם שותפותיה הקיימות. שמידט הבהיר, כי מוטורולה לא תקבל יחס מועדף לעומת יצרניות האנדרואיד המובילות האחרות (ובראשן סמסונג ו-HTC) גם לאחר השלמת עסקת הרכישה, שהיקפה עומד על 12.5 מיליארד דולר.

"הודענו לכל השותפים שלנו כי העסקה עם מוטורולה עומדת להיחתם, וכי אנדרואיד תמשיך להיות מערכת הפעלה פתוחה, ולא תיפגע. אנו לא עומדים לשנות את הדרך בה אנחנו פועלים", הוסיף.