גלעד חזר? צבא החברים פושט מדים ומתחיל להספים

ניצול ציני: גלעד שליט חזר לביתו ו"צבא החברים של גלעד", דף פייסבוק עם 100 אלף חברים, פשט מדים והתחיל לשלוח ספאם מסחרי לחבריו

גלעד שליט מצדיע לראש הממשלה
גלעד שליט מצדיע לראש הממשלה | צילום: דובר צה"ל

ריק

סטריפ חורים ברשת
סטריפ חורים ברשת | צילום: סטודיו nana10

הונאת הלייקים של דף 6 מיליון הנרות לנספי השואה היה אחד הפוסטים הנקראים ביותר בחורימבה אי פעם. הנה תזכורת קצרה: כל מי שלחץ על "הדלק נר לפייסבוק" הצטרף כמעריץ לדף הפייסבוק של אתר Krayot.com. חברי פייסבוק ששיתפו את הנר הפיצו ללא ידיעתם את הדף של אתר "קריות באינטרנט" והמוני גולשים שהצטרפו אליו מבלי לדעת על כך. חברת "ישיר מדיה פלוס", המפעילה של "קריות באינטרנט", טענה בזמנו כי "מדובר בטעות".

 

"ישיר מדיה פלוס" מפעילה דף נוסף בשם "צבא החברים של גלעד" בשנתיים האחרונות במהלכן הצטרפו לדף כמאה אלף אנשים. לאחר שגלעד חזר מפעילי הדף עשו לו "הסבה" לעמוד של "צבא החברים - הצעות מיוחדות ולינקים מעניינים לחברים" בו מתפרסמים קישורים לאתר "קריות באינטרנט" וקידומים נוספים.

 

כל עוד פעל הדף למען החזרתו של גלעד שליט לא מצאנו דופי בפעילותו. זכותה של "ישיר מדיה פלוס", כמו כל חברה מסחרית אחרת, להפעיל דף פייסבוק למען מטרה מסוימת. לאחר שהחברה שינתה את ייעוד הדף היא מעלה באמון האנשים שנתנו לה לייק כדי להביע את תמיכתם בחזרתו של גלעד שליט ולקבל עדכונים על הפגנות ופעילויות.

 

צילום מסך
צילום מסך | צילום: חורים ברשת

במקום זאת, הם נאלצים להיחשף לקישורים לכתבות לאתר מסחרי בניגוד מפורש לכוונתם המקורית. בפני מפעילי הדף עמדו שתי אפשרויות ראויות: להשאיר את הדף כפי שהוא ולא לעדכן אותו או להסיר את הדף. לא רק שהם לא בחרו באפשרויות האלה, הם אף מחקו את כל הפוסטים הישנים בנושא גלעד שליט כדי שהחברים לא יקשרו בין הדף הזה למטרה המקורית לשמה הצטרפו. אגב, באתר של "ישיר מדיה" הם מציינים שהדף מופעל "בשביל הנשמה":

 

צילום מסך
צילום מסך | צילום: חורים ברשת

ניצול ציני זה הצירוף הכי עדין שעולה לנו בראש בהקשר זה. פנינו לחברת ישיר מדיה ושאלנו אותם למה שינו את ייעוד הדף ואם אינם סבורים שהם מועלים באמון החברים. נשמח להוסיף את תגובתם ברגע שנקבל אותה.

 

אם עשיתם לייק לדף "צבא החברים" תוכלו לעשות לו Unlike כאן. כך תדווחו על הדף לפייסבוק: לחצו על הקישור Report Page בחלקו התחתון של הדף משמאל.

 

כדאי לציין שהאלגוריתמים של פייסבוק יודעים להעניש דפים שמועלים באמון חבריהם. כאשר התכנים שמפרסם הדף סותרים את הייעוד המקורי שלו סביר להניח שרבים מהחברים שעשו לייק לדף לא יקיימו אינטראקציה עמו. כתוצאה מכך, כמות החברים שנחשפים בפועל לתכני הדף תלך ותפחת ורבים מהם אף יעשו לדף "הייד" ויסתירו את תכניו מהניוזפיד שלהם. אפשר להעריך שכבר עכשיו כמות הנחשפים בפועל לתכנים של "צבא החברים" נמוכה משמעותית מ-100 אלף החברים שעשו לו לייק.

 

פורסם לראשונה ב"חורים ברשת"

עוד באתר חורים ברשת:

הונאת פייסבוק נוספת: "האגודה למלחמה בסרטן"