מלחמת הפטנטים חוזרת: מוטורולה זכתה בתביעה נגד אפל בגרמניה

החברה הוותיקה תובעת את אפל על הפרת פטנטים בתחום התקשורת והגלישה הסלולרית • אפל: "מדובר תהליך נהלי בלבד שלא משפיע עלינו"

מוטורולה נגד אפל
מוטורולה נגד אפל | צילום: נענע10

ריק

יצרנית הסלולר הוותיקה מוטורולה מוביליטי זכתה בתביעת פטנטים ראשונה בגרמניה כנגד אפל, אשר יכולה להביא לאיסור מכירת מוצרי החברה במדינה. אך כדי להצליח לעשות זאת, מוטורולה צריכה להלחם בשתי חזיתות: נגד אפל העולמית, ונגד אפל גרמניה.

 

אפל מיוצגת על ידי שני ארגונים בגרמניה: אפל העולמית וחברת הבת המקומית, אשר מכירת מוצרי החברה בגרמניה היא באחריותה. מוטורולה הגישה תביעת פטנטים נגד שתי החברות, אך בעוד שאפל גרמניה נלחמת בעוז בתביעה כיוון שזו עלולה להטיל איסור על מכירת אייפון במדינה, אפל העולמית אינה ממהרת להשיב מלחמה בתביעה כיוון שזו אינה משפיעה ישירות על מכירות מוצריה - לפחות בינתיים.

 

הפטנטים שעל הפרתם תובעת מוטורולה את אפל הם משנת 2003 וקשורים לטכנולוגיית גלישה ותקשורות סלולרית (GSM, 3G ו-UMTS), ויכולים למנוע את מכירתם של האייפון והאייפד בגרמניה.

 

חברת מוטורולה היא מהוותיקות בשוק הסלולר, ובעשרות שנות פעילותה צברה אלפי פטנטים מהותיים בתחום התקשורת האלחוטית והסלולר. באוגוסט השנה, קנתה גוגל במפתיע את החברה עבור סכום 12.5 מיליארד דולר, וסיחפה לעצמה למעלה מ-17 אלף פטנטים, ועוד 7,500 פטנטים הממתינים לאישור של משרדי הפטנטים. יש הטוענים כי הסיבה לקניית מוטורולה היא בעיקר התגוננות מפני מלחמת הפטנטים שהכריזו אפל ומיקרוסופט על מערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד, ועל יצרניות הסלולר המשתפות עמה פעולה.

 

חברת מוטורולה מסרה בנוגע לתביעה נגד אפל כי החברה "תמשיך לטעון למען הגנת נכסיה", ובו זמנית תוודא שהטכנולוגיה שבבעלותה תהיה זמינה למשתמשים. אפל, מנגד, מסרה כי "מדובר בתהליך נהלי בלבד, שלא משפיע על יכולתנו למכור את מוצרינו או לעשות עסקים בגרמניה נכון לעכשיו."