מארק צוקרברג: האיש התשיעי החזק ביותר בעולם

הוא יודע על מה חושבים והיכן גרים 800 מיליון איש, מחזיק בחברה בשווי 17.5 מיליארד דולר - והוא רק בן 27. האיש שהמציא את הרשת החברתית נבחר על ידי מגזין פורבס למשפיע יותר מראש ממשלת בריטניה ואיל ההון וורן בפט

מארק צוקרברג
מארק צוקרברג | צילום: רויטרס

ריק

מה משותף לנשיא ארצות הברית, הדלאי למה ולמייסד פייסבוק מארק צוקרברג? כולם נבחרו להופיע בדירוג האנשים המשפיעים ביותר בעולם לשנת 2011 של מגזין פורבס.

 

מארק צוקרברג נבחר למקום התשיעי, כשמעליו בדירוג אישים משפיעים דוגמת הנשיא אובמה במקום הראשון, ביל גייטס במקום החמישי והאפיפיור במקום השביעי. מייסד פייסבוק בן ה-27 הוא גם הצעיר ביותר מבין 70 האישים שברשימה, וקפץ מהמקום ה-40 בשנה שעברה הישר לעשיריה הפותחת של 2011.

 

מגזין פורבס בוחר את המועמדים לדירוג לפי כמות האנשים שעל חייהם הם משפיעים, כמות המשאבים הכספיים הנמצאים בשליטתם ולפי מספר התחומים השונים בהם הם משפיעים.

 

צוקרברג, הסטודנט שנשר מהאוניברסיטה היוקרתית הארווארד, הקים את פייסבוק כשהיה רק בן 20. בשבע שנים בלבד, היא הצליח להקים מאגר שבעזרתו הוא יודע מה עושים, קוראים, שומעים וחושבים 800 מיליון איש - שהם למעלה מ-10% מאוכלוסיית העולם. דרך הרשת החברתית שלו הוא גם יודע מי החברים והמכרים שלנו, מה אנחנו אוהבים , היכן אנחנו גרים, מטיילים, קונים, כמעט הכל - מהדת שלנו ועד למספר הטלפון. תושבי ארה"ב מבלים בפייסבוק יותר מבכל אתר אחר - בממוצע 6.3 שעות בחודש.

 

לפייסבוק שווי נקי של 17.5 מיליארד דולר, שהופך את צוקרברג לאדם ה-14 ברשימת האמריקנים העשירים ביותר. הסרט על חייו, "הרשת החברתית", שמציג את צוקרברג כקר לב ואת והקמת פייסבוק כשנויה בחלוקת מבחינה מוסרית, גרף יותר מ-96 מיליון דולר בקופות הקולנוע וזכה בשלושה אוסקרים.