HP לא ויתרה על הטאבלטים: משיקה את Slate 2

מחשב הלוח, שנועד לשוק העסקי, כולל מסך בגודל 8.9 אינץ', עט סטיילוס, שתי מצלמות ומריץ את Windows 7. מחירו בארה"ב יעמוד על 699 דולר

HP Slate 2
Hp Slate 2 | צילום: יחצ

ריק

שבוע בלבד לאחר שהכריזה כי אינה מתכוונת למכור את חטיבת המחשוב האישי שלה, HP מבהירה כי עדיין לא ויתרה על שוק מחשבי הלוח: החברה חשפה היום טאבלט חדש לשוק העסקי המבוסס על windows 7, תחת השם Slate 2. מדובר בדגם משופר ל-Slate שהוציאה החברה בשנה שעברה, ונועד גם כן לשוק העסקי.

 

המחשב כולל מסך בגודל 8.9 אינץ' כמו בדגם הקודם, עט סטיילוס, מצלמת VGA קדמית ומצלמה אחורית ברזולוציה של 3 מגה פיקסל. משקלו עומד על 680 גרם. הוא מכיל מעבד Atom Z670 וערכת אבטחה הכוללת תמיכה בזיהוי משתמש וחתימה אלקטרונית. 

 

עוד הוא כולל תמיכה ב-Swype (הזנת טקסט מהירה באמצעות החלקת האצבע או העט) - תכונה שלא היתה בדגם הקודם, וכן שופרו חיי הסוללה, שעתה עומדים על 6 שעות. 

HP Slate 2
HP Slate 2 | צילום: יחצ

חטיבת המחשוב נשארת בבית

 

בשבוע שעבר הכריזה HP כי איננה מתכוונת למכור את חטיבת המחשבים האישיים שלה. זאת, לאחר שבחודש אוגוסט הודיעה החברה כי היא שוקלת להפריד את פעילות חטיבת המחשבים על ידי העברתה לחברה נפרדת, או על ידי מכירתה - צעד שמשמעותו יציאה משוק המחשוב האישי והתמקדות בשוק העסקי ובעולמות התוכנה והשירותים.

 

באותו חודש הכריזה HP גם כי לא תמשיך לייצר מכשירים עבור מערכת הפעלה webOS, והכריזה על חיסול מחשב הלוח TouchPad. לאחר שמחירו נחתך עד ל-99 דולר, הסתערו עליו הקונים והוא הפך לסחורה מבוקשת - למרות שהוא מבוסס על webOS.

 

בשבוע שעבר הודיעה HP רשמית לכל הלקוחות שהזמינו את הטאבלט, כי המלאי אזל, ובינתיים גם נסוגה מהצהרתה על הפסקת פיתוח webOS, שעתידה עדיין לוט בערפל.