סטיב ג'ובס והאייפון נבחרו למשפיעים ביותר על תעשיית המשחקים

זוזי הצידה, נינטנדו: ראשי תעשיית המשחקים קבעו כי סטיב ג'ובס והאייפון הם המשפיעים הגדולים ביותר על תעשיית הבידור הממוחשב

אייפוד טאצ'
אייפוד טאצ' | צילום: צילום מסך - apple.com

ריק

בסקר שנערך בין אלף ראשי תעשיית המשחקים בעולם, נבחרו מייסד אפל סטיב ג'ובס והסמארטפון של אפל בראש רשימת המוצרים והאנשים המשפיעים ביותר על תעשיית המשחקים אי פעם. הסקר נערך כחלק משאלון של כנס תעשיית המשחקים של לונדון, שייערך בשבוע הבא ב-10 בנובמבר.

 

מיד אחרי ג'ובס והאייפון בחרו ראשי התעשייה במייסד חברת המשחקים Valve, גייב ניווול, שגם פיתח את חנות המשחקים והרשת החברתית לגיימרים Steam. למקום השלישי הגיע מייסד פייסבוק מארק צוקרברג, שברשת החברתית שלו נמצאים רבים ממשחקי הרשת הפופולריים ביותר (פארמוויל, סימס, סיטיוויל ועוד). אחריהם, נמצאים ברשימת מוצרי הגיימינג המשפיעים ביותר קונסולת ה-Wii של נינטנדו ו-Xbox Live, הרשת והחנות החברתית של מיקרוסופט.

 

האייפון וסטיב ג'ובס עקפו בדרכם למעלה גם את קונסולת הפלייסטיישן הראשונה, את שיגרו מייאמוטו מפתח המשחקים של נינטנדו שפיתח את האחים מריו, דוני קונג וזלדה 3, ואת טים ברנרס-לי, ממציא הרשת. 

 

למרות שהבחירה באייפון יכולה להכעיס גיימרים כבדים יותר, אשר מעדיפים משחקים למחשב האישי ולקונסולות המיועדות למשחקים בלבד, אין ספק שאפל חוללה שינוי משמעותי בתעשיית המשחקים, וכי ניתן לראות באייפון קונסולה ניידת. זאת, במיוחד לאור העובדה שיש למעלה מ-500 אלף אפליקציות למכשירים הניידים של אפל, כשעשרות אלפים מתוכן הן משחקים, ולאור כך שמשחקים שהיו במקור לאייפון, דוגמת אנגרי בירדז, הצליחו לשבות את ליבם של מיליוני גיימרים וכבר זכו ל-500 מיליון הורדות.