מחקר חדש: הורים עוזרים לילדיהם לשקר כדי להרשם לפייסבוק

68% מהורים לילדים מתחת לגיל 13 הודו כי עזרו לילדיהם לשקר לגבי גילם האמיתי כדי להרשם לפייסבוק • כחצי מהילדים באיחוד האירופי בגילאי 12 ומטה רשומים ברשתות חברתיות ונחשפים לתכנים מסחריים וגורמים המנסים לנצלם

אמא וילדה ליד מחשב
אמא וילדה ליד מחשב | צילום: Think Stock Photos

ריק

מחקר חדש שנערך בארה"ב על ידי חוקרים של אוניברסיטת NYU ומעבדות מיקרוסופט מגלה, כי מרבית ההורים מודעים לכך שילדיהם הקטינים משקרים לגבי גילם כדי להרשם לפייסבוק, ואף עוזרים להם. זאת, למרות שהם מודעים לעובדה כי חוק הגנת הפרטיות על ילדים באינטרנט אוסר על הרשתות החברתיות לחשוף מידע ותמונות של קטינים מתחת לגיל 13.

 

המחקר, שנערך בקרב אלף הורים לילדים בגילאי 10 עד 14, גילה כי חמישית (19%) מההורים לילדים בגילאי 10 מכירים בכך שילדם כבר משתמש בפייסבוק, ואצל הורים לילדים בגילאי 11 המספר עולה ל-32%. יתרה מזאת, למעלה ממחצית מן ההורים לילדים בגיל 12 (55%) היו מודעים לכך שלילדיהם כבר רשומים לרשת החברתית, וכי היו צריכים לשקר בקשר לגילם כדי לעשות זאת. 78% מההורים לילדים מתחת לגיל 10 הודה כי עזרו לילדם לשקר לגבי גילם האמיתי כדי להרשם לפייסבוק, ו-68% מההורים לילדים מתחת לגיל 13.

 

 

7.5 מיליון ילדים מתחת לגיל 13 בפייסבוק

 

חוק הגנת הפרטיות על ילדים באינטרנט נועד להגן על קטינים מחשיפת מידע שיכול להיות מנוצל על ידי חברות מסחריות, ומפני גורמים היכולים לנצלם ברשת. ילדים מתחת לגיל 13, לפי החוק, "רגישים במיוחד לפניות של מפרסמים ברשת."

 

בעוד שהחוק אינו אוסר על הרשתות החברתיות על קבלת ילדים מתחת לגיל 13, הוא מכיל סעיפים המגבילים את סוגי התכנים אליהם הילדים יכולים להחשף. לכן, רשתות חברתיות כמו פייסבוק וגוגל פלוס מעדיפות לחסום מראש את המשתמשים הצעירים באמצעות הבקשה לרישום גילם.

 

לפי סקר של מגזין Consumer Reports שנערך במאי השנה, בפייסבוק משתמשים בארה"ב 20 מיליון קטינים, כאשר 7.5 מיליון מהם מתחת לגיל 13, ו-5 מיליון מתחת לגיל עשר. באירופה המצב דומה, עם 55% אחוזים מבני ה-12 המודים כי הם חברים ברשתות חבריות, ו-31% מבני העשר. פייסבוק מנסה להלחם בתופעת הקטינים המשקרים לגבי גילם, ומסירה בכל יום כ-20 אלף משתמשים מתחת לגיל 13 מהאתר.