גוגל משיקה את המראה החדש של ג'ימייל

תצוגה גמישה, תכתובות חברתיות, סגנונות חדשים ב-HD, תפריט מינימליסטי ועוד שינויים בהשראת גוגל פלוס • הג'ימייל החדש יגיע לכלל המשתמשים בשבוע הקרוב

מראה חדש ל-GMAIL
מראה חדש ל Gmail | צילום: צילום מסך

ריק

גוגל הכריזה רשמית בבלוג החברה על השקת העיצוב החדש לשירות המייל הותיק ג'ימייל, המעוצב בסגנון הרשת החברתית של גוגל, גוגל פלוס. העיצוב מושק יום לאחר שינוי עיצוב ה-Google Reader, קורא ה-RSS של החברה, ושבוע וחצי לאחר שהסרטון שמציג את עיצוב הממשק החדש של תיבת המייל כבר דלף לרשת.

 

החל מהבוקר (ד') העדכון כבר זמין לכלל משתמשי ג'ימייל על ידי לחיצה על לינק שחור בתחתית תיבת המייל המציע לנסות את העיצוב החדש. כרגע השינוי הוא בחירה בלבד, אך לפי גוגל תוך מספר ימים השינוי יחול על כל המשתמשים.

 

אז מה חדש? ראשית, תכתובות המייל עברו שינוי משמעותי. לצד כל אחד מהמיילים מופיעה תמונת השולח, ובמקום שהמיילים יופרדו לריבועים שונים, הם מופרדים על ידי גווני אפור ולבן בעיצוב שמזכיר את שליחת ההודעות בתוך גוגל פלוס. מעבר עם העכבר על תמונת השולח תפתח חלונית אפשרויות, שתציע לכם לשלוח מייל חדש או לנהל שיחה בצ'ט.

 

 

שינוי בולט נוסף הוא התצוגה הניתנת להתאמה אישית, המאפשרת לבחור בין שלושה מצבי תצוגה: נוח, חמים וקומפקטי, בהתאם לגודל המסך של המכשיר ממנו אתם גולשים. האפשרויות שולטות בריווח שבין המיילים בתצוגה, וניתן אף לקבוע ריווח ידני בהגדרות התיבה אם יש לכם העדפה מיוחדת. עוד ניתן להתאים אישית את אורך חלוניות הצ'ט, התווית ועוד לפי העדפה אישית על ידי משיכת החלונית למעלה או למטה.

 

ג'ימייל ב-HD

התפריט העליון הוחלף בתפריט אייקונים פשוט במקום טקסט, עם שלושה כפתורים בלבד: אפשרויות סימון, רענון העמוד ואפשרויות נוספות. אל תדאגו, שאר האפשרויות לא נעלמו: כאשר תסמנו מייל ברשימה, יופיעו אפשרויות המחיקה, שליחה לארכיון או לתווית מסויימת, סימון כ"נקרא" ועוד.

  

גם אפשרות החיפוש המיילים בתיבה התעדכנה, וכיאה לחברה עם מנוע החיפוש הפופולרי בעולם, שורת החיפוש הרבה יותר נוחה כעת לשימוש. במקום לפתוח חלון חיפוש בחלק העליון של העמוד, שורת החיפוש נפתחת לחלונית המכילה את חיפוש לפי תווית, נמען, נושא, מילות מפתח, תאריך ועוד.

 

מי שאוהב את סגנונות הג'ימייל המעוצבים המוצעים בהגדרות התיבה, יוכל למצוא עיצובים חדשים לצד מרבית הישנים ברזולוציה גבוהה.