נטפליקס בדרך לישראל? הגישה בקשה לרישום סימן מסחרי

ענקית המדיה נטפליקס הגישה בקשה לרישום השם "Netflix" כסימן מסחרי, ודורשת מתפוז לבטל את הסימן המסחרי של אתר תכני הוידאו הישראלי Flix

נטפליקס
נטפליקס | צילום: carseywolf.ucsb.edu

ריק

האם נטפליקס בדרך לישראל? ענקית המדיה האמריקנית הגישה בקשה לרשם סימני המסחר לרישום "Netflix" כסימן מסחרי - כך עולה מהודעה לבורסה שפרסמה היום (ג') חברת תפוז.

 

מההודעה עולה עוד, כי נטפליקס דורשת מתפוז לבטל את סימן המסחר Flix, המשמש אותה מאז 2006 לאתר הווידאו פליקס. "Flix", או באיותה המקובל "Flicks", היא מילת סלנג שמשמעותה "סרט" באנגלית.

 

לטענת נטפליקס, המספקת שירותי צפייה בסרטים ובתוכניות טלוויזיה בהזרמה (סטרימינג) ומשלוחי סרטים בדואר, אתר Flix.co.il מטעה את ציבור הגולשים, ומנסה "להנות שלא כדין מהמוניטין שצבר הסימן NETFLIX בתחום אספקת מדיה דיגיטלית".

 

מהודעת תפוז עולה כאמור, כי הסיבה לדרישה לביטול הסימן המסחרי פליקס היא רצונה של נטפליקס לרשום בעצמה את "Netflix" כסימן מסחרי רשום. לטענת החברה, היא עושה שימוש בסימן הרשום מאז 1997, ואתר פליקס הוגש לרישום בשנת 2006 בלבד. עם זאת, באותה השנה עדיין נטפליקס לא עסקו בסטרימינג אלא רק השכרת סרטים בדואר. בנוסף, מתפוז נמסר כי כמות הגולשים באתר מגיעה ל-950 אלף גולשים שונים בחודש.

 

תפוז מצידה טוענת, כי "השם NETFLIX והאתר המופעל על ידה אינם מוכרים לרובם המכריע של גולשי האינטרנט בישראל, וכי אתר האינטרנט של המבקשת חסום בכלל לשימוש וצפייה בישראל". מנגד אומרת חברת נטפליקס, כי Netflix היה כבר "סימן מוכר היטב" בעולם ובישראל בתחום אספקת תכנים במדיה דיגיטלית, ועל כן לא היה מקום לרשום את פליקס מלכתחילה.

 

חברת נטפליקס החלה את דרכה ב-1997 כחברת השכרת סרטים דרך הדואר וב-2007 השיקה שירותי הפצת מדיה דיגיטלית בהזרמה למנויים ברשת. כיום חברים בה למעלה מ-23.6 מיליון מנויים בארצות הברית, קנדה ואמריקה הלטינית. בתחילת החודש הכריזה החברה רשמית על כוונתה להשיק את שירות הזרמת הסרטים שלה באירופה, בתחילת 2012 בבריטניה ובהמשך השנה גם בספרד, צרפת ופורטוגל.

 

לא התקבלה תגובת תפוז.