גוגל רידר זוכה לעיצוב חדש והטמעה של גוגל פלוס

שירות ה-RSS הותיק של גוגל זוכה למתיחת פנים ולחיבור לגוגל פלוס, ועל הדרך מאבד את אפשרויות השיתוף הישנות

גוגל רידר
גוגל רידר | צילום: צילום מסך

ריק

מתיחת פנים לקורא ה-RSS הוותיק של גוגל: החברה הודיעה הבוקר על עדכון גוגל רידר, שמביא עמו עיצוב חדש בסגנון גוגל פלוס, וכמו כן הטמעה של הרשת החברתית, המאפשרת לשתף לינקים עם חברים ישירות מהקורא.

 

העיצוב החדש מינימלי עוד יותר מקודמו, ומזכיר את העיצוב החדש של יומן גוגל והעיצוב העתידי שגוגל עומדת לשחרר בקרוב לג'ימייל. הלינקים הכחולים התחלפו בשחורים, ואת אפשרות שיתוף התכנים הקודמת מחליף כעת כפתור "1+" הנמצא בתחתית כל אייטם. לחיצה על הכפתור תציג את הלינק בחשבון הגוגל פלוס שלכם, כך שחבריכם יוכלו להיחשף אליו גם.

  

רידר חדש
רידר חדש | צילום: צילום מסך

בעוד שהטמעת גוגל פלוס ביתר שירותיה היא צעד מתבקש מצד החברה, משתמשי רבים של גוגל רידר יצאו כנגד ביטול אפשרויות השיתוף הקודמות, שגוגל החליפה באפשרויות השיתוף באמצעות גוגל פלוס. כ-10,000 משתמשי הקורא שחתמו על עצומה טוענים כי השינוי גרם להם לאבד רשתות שיתוף תכנים בהם הם משתמשים כבר שנים, וכי הם אינם רוצים שגוגל תכריח אותם להצטרף לגוגל פלוס. 

 

בפעם האחרונה שגוגל כפתה על משתמשיה הטמעה חברתית, היה זה עם שירות גוגל באז שהושק ב-2009. גוגל באז היה שירות חברתי שהתממשק עם ג'ימייל, ואפשרת לשתף תוכן, סטטוסים ולינקים עם חברים הישר מתיבת המייל. עוד בהשקתו התגלו בו בעיות פרטיות, ולמרות שילובו בתיבת המייל הוא לא הפך פופולרי ולפני שבועיים גוגל הכריזה על ביטולו הרשמי.